تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت:‌ شرمنده مردم، مربیان زحمتكش و فدراسیون فوتبال ایران هستم و تمام تقصیرات حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا را به گردن می‌گیرم ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع زودهنگام جوانان ایران

وداع جوانان ایران

تیم فوتبال جوانان کشورمان که مدعی نخست قهرمانی در مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا به شمار می آمد، با قبول شکست در دیدار برابر استرالیا وداعی زودهنگام با این پیکارها داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال جوانان کشورمان از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه در دیداری که حکم مرگ و زندگی را داشت در ورزشگاه لینزی به مصاف استرالیا رفت تا بخت صعود از گروه D مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا را برای خود زنده نگاه دارد اما برخلاف آنچه تصور می شد، شاگردان دوستی مقابل حریف قدرتمند خود سر تعظیم فرود آورده و با نتیجه 3 برصفر تن به شکست دادند.

برای تیم فوتبال جوانان استرالیا در این بازی مصطفی امینی (39)، بولوت کریم (60) و تری آنتونیس (88) گلزنی کردند تا ضمن فراهم آوردن مقدمات صدرنشینی تیم‌شان در گروه D رقابت‌ها، باعث حذف زودهنگام شاگردان دوستی شوند.

جوانان فوتبال کشورمان در حالی مقابل استرالیا مغلوب شدند که در دقیقه 72 توسط پیام صادقیان یک ضربه پنالتی را از دست داده بودند. در دقیقه 71 کاوه رضایی با گذر از سد مدافعان استرالیا، دروازه بان این تیم را ناچار به ارتکاب خطای پنالتی کرد که ضربه پنالتی را صادقیان به تیر دروازه زردپوشان استرالیا کوبید.

تیم جوانان کشورمان که مدعی اصلی قهرمانی سی و ششمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا بود، با دو شکست پی در پی برابر تیم‌های کره جنوبی (2 برصفر) و استرالیا (3 برصفر) شانس راهیابی به مرحله دوم مسابقات را از دست داد. این تیم روز جمعه هفته جاری در دیداری تشریفاتی مقابل تیم یمن صف آرایی خواهد کرد.

قضاوت دیدار تیم‌های فوتبال جوانان ایران و استرالیا برعهده "تان های" از چین بود. او در این بازی پربرخورد به میشائیل گرانت و مارک بریتی از تیم استرالیا و مجتبی محبوب مجاز، کاوه رضایی و پیام صادقیان از تیم ایران کارت زرد نشان داد و در دقیقه 2+90 مارک وارن، مدافع تیم استرالیا را از زمین اخراج کرد.

علی دوستی

من مقصر اصلی‌ام

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت:‌ شرمنده مردم، مربیان زحمتكش و فدراسیون فوتبال ایران هستم و تمام تقصیرات حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا را به گردن می‌گیرم.

به نقل از ایسنا از چین، علی دوستی مهر پس از شكست تیم جوانان ایران و حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار كرد: صحبت‌هایم را در دو بخش مطرح می‌كنم. اول باید اعلام كنم كه فدراسیون فوتبال ایران توجه بسیار زیادی به ساختن تیم‌های پایه دارد. برای این تیم با برگزاری اردوها و بازیهای تداركاتی مختلف سرمایه‌گذاری بسیاری شده است. ما با تیم‌های بزرگی بازی كردیم و موفق بودیم. در این بازی هم بازیكنان ما در یك نیمه تلاش بسیار زیادی انجام دادند ما تنها یك نیمه بازی كردیم و علت آن هم نداشتن ابزارهای لازم بود.

وی توضیح داد: مصدومیت كاوه رضایی و امید عالیشاه كه از بهترین بازیكنان ما هستند باعث شد تیم دست و پاشكسته‌ای را به زمین بفرستیم. رضایی را تنها در نیمه دوم به بازی فرستادیم و عالیشاه به دلیل فشار زیادی كه تحمل كرد در نیمه دوم تعویض شد. حضور رضایی تركیب ما را به شرایط بازیهای تداركاتی برگرداند و دیدید كه ایران موقعیت‌های گلزنی زیادی داشت.

دوستی مهر تاكید كرد: من مقصر این شكست هستم و تمام مسولیتهای حذف ایران از قهرمانی آسیا را به گردن می‌گیرم. من شرمنده مردم ایران و تمام مربیان زحمتكشی كه در اقصا نقاط آن هستند شده و اعلام می‌كنم نتوانستم پاسخ اعتماد فدراسیون فوتبال را بدهم. مسوولان فدراسیون به من اطمینان كردند و من به عنوان مربی پاسخشان را ندادم.

سرمربی ایران در پاسخ به این سوال كه پیش از مسابقه قرار بود تیم ایران با یك بازی زمینی برابر استرالیا قرار گیرد چطور شد به خصوص در نیمه نخست ارسال توپهای بلند روی دفاع حریف در دستور كار بازیكنان قرار گرفت، توضیح داد: واقعا همین بود، وقتی فیلم بازی حریف را دیدیم و در جلسه‌ای كه با بازیكنان داشتیم روی انجام بازی زمینی تاكید كردیم. در تمرینات هم چنین روندی را پیاده كردیم اما شرایط بازیكنان قبل از مسابقه دست ما را بست . وقتی نوك حمله تیم ضعیف باشد ما نمی‌توانستیم آن تاكتیك را عملی كنیم. وقتی رضایی در نیمه دوم به میدان آمد تیم ما هم به بازی زمینی میل بیشتری داشت و موفق‌تر بود. درست است ما به استرالیا با اختلاف سه گل باختیم، اما یك نیمه را برتر بودیم.

علی دوستی سرمربی تیم ملی جوانان

وی ادامه داد: البته همه اینها بهانه است. باز هم تاكید می‌كنم این من بودم كه نتوانستم تیم خوبی را به میدان بفرستم. این صحبت‌ها ضعف‌های این تیم را نمی‌پوشاند.

سرمربی تیم ایران در پاسخ به این سوال كه آیا هنوز هم شانسی را برای صعود تیم‌تان قائل هستید گفت: شخصا هیچ شانسی را برای صعود ایران به پلی آف نمی‌بینم هر چند اتفاقات در فوتبال غیرقابل پیش بینی است و روی كاغذ هنوز اندكی شانس برای صعود داشته باشیم اما من موافق چنین صعودی نیستم. من صعود با اقتدار را دوست دارم مانند مسابقات رده نوجوانان در آسیا كه تیم ایران بدون هیچ شكستی قهرمان شد. یا در جام جهانی نیجریه كه با اقتدار توانستیم به مرحله بعد راه یابیم.

دوستی افزود: مسئله‌ای هم وجود دارد كه به اعتقاداتم برمی‌گردد. انگار صلاح نبود تیم ایران در این دو بازی گلی را به ثمر برساند. ما تمام تلاش‌مان را برای موفقیت انجام دادیم. موقعیت‌های زیادی به دست آوردیم اما توپ‌های‌مان گل نشد. حتی پنالتی كه به دست آوردیم و می‌توانست روند بازی را بیشتر به نفع ما تغییر دهد هم گل نشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری