تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش‌‌های مردمی از طریق سایت پیوند‌ها را یکی از کانال‌های اصلی رصد محتوای مجرمانه در سایت‌های اینترنتی دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرایط فیلترینگ سایت ها

بخش ارتباطات-رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش‌‌های مردمی از طریق سایت "پیوند‌ها " را یکی از کانال‌های اصلی رصد محتوای مجرمانه در سایت‌های اینترنتی دانست.

عیسی زارع‌پور درباره نحوه فیلترینگ سایت‌هایی که اقدام به انتشار محتوای مجرمانه‌ می‌کنند، اظهار داشت: برای فیلترینگ، کارگروهی تشکیل شده است که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور مستقر است و تعدادی از دستگاه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو این کارگروه هستند.

فیلترینگ

وی ادامه داد: بر اساس قوانینی که در خصوص محتوای مجرمانه وجود دارد اگر در یکی از سایت‌های اینترنتی محتوایی منتشر شود که از طریق این کمیته، مجرمانه بودن آن به اثبات برسد، سایت مربوطه فیلتر خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش‌های مردمی از طریق سایت «پیوندها» را یکی از مهترین کانال‌های رصد محتوای مجرمانه در فضای مجازی دانست و خاطر‌نشان کرد: عمدتا 99 درصد گزارش‌هایی که از طریق مردم در خصوص محتوای مجرمانه در سایت‌های مختلف ارائه می‌شود، مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات مجرمانه بودن محتوا، این سایت‌ها فیلتر می‌شوند.

سایت پیوندها به جای صفحه فیلتر شده ظاهر می‌شود در واقع یک ظرفیت خوبی برای معرفی سایت‌های مناسب است که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند

زارع‌پور تصریح کرد: البته در مواردی ممکن است ملاحظاتی وجود داشته باشد که خارج از روند وزارت ارشاد و یا دستگاه‌های عضو باشد اما عموما در صورت تأیید گزارش‌هایی که مبنی بر محتوای مجرمانه از طریق سایت پیوندها انجام می‌شود به فیلتر شدن این سایت‌ها می‌انجامد.

فیلترینگ

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سایت پیوندها به جای صفحه فیلتر شده ظاهر می‌شود در واقع یک ظرفیت خوبی برای معرفی سایت‌های مناسب است که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند.

وی یادآور شد: اگر کسی در قالب قوانین نظام در فضای اینترنتی فعالیت کند، ما از چنین فعالیتی استقبال می‌کنیم و از طریق این سایت معرفی و تبلیغ نیز می‌شود.

زارع‌پور افزود: در واقع سایت پیوندها یک ابزار حمایتی و فرهنگی است چرا که بسیاری از مردم سایت‌های خوبی که در فضای اینترنت وجود دارد را نمی‌شناسند و ایجاد این سایت یک اقدام تبلیغی و ترویجی است.

وی در خاتمه تصریح کرد: ایجاد سایت پیوندها با این هدف انجام شده که مردم به در بسته نخورند و در مقابل سایت‌هایی که فیلتر شده‌اند، سایت‌های شناسنامه‌دار و خوبی که در کشور فعال هستند به مردم معرفی و در اختیار آنها قرار گیرد.

منبع: الف

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور