تبیان، دستیار زندگی
برنامه نود در شرایطی که لیگ برتر در تعطیلات به سر می برد برنامه خود را به روی آنتن فرستاد و موضوع این هفته برنامه را به وضغعیت اسفبار فوتبالیست های نسل های گذشته اختصاص داد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فردوسی پور،کارگردان فیلم هندی

برنامه نود

بخش ورزشی - برنامه نود در شرایطی که لیگ برتر در تعطیلات به سر می برد برنامه خود را به روی آنتن فرستاد و موضوع این هفته برنامه را به وضغعیت اسفبار فوتبالیست های نسل های گذشته اختصاص داد.

عادل فردوسى پور دوشنبه شب پرونده اى را گشود كه قبلاً بارها و بارها توسط مطبوعات باز شده بود، اما به هر حال گستردگى تلویزیون و تعداد زیاد مخاطبانش باعث شد كه كار عادل به مراتب بیشتر از كار رسانه های نوشتاری به چشم بیاید. با این حال شاهكار او، نه پخش مصاحبه هاى چهره هاى دوست داشتنى دهه 60 ، بلكه خواندن پیامک عجیب على كفاشیان بود.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ رییس فدراسیون فوتبال در پیامکی کوتاه به عادل فردوسی پور موضوع برنامه نود را به مسخره گرفت!

برنامه نود که یکی از مهمترین موضوعات خاموش فوتبال ایران را مورد بررسی قرار داده بود تا همه ستارگان امروزی که در خطر چنین رخدادهایی هستند از درس پیشکسوتان درسی بزرگ بیاموزند با پیامک عجیب و در عین حال خنده دار رئیس محترم مواجه شد.

عادل فردوسی پور

در برنامه چه گذشت؟

عادل با دعوت از امیر حاج رضایی، فوتبالیست و مربی اسبق و کارشناس فعلی فوتبال این پرونده را باز کرد و البته مصاحبه‌‌‌هایی هم با بازیکنان نسل گذشته فوتبال از جمله کاظم سید علیخانی، مهدی فنونی زاده، شاهین بیانی، ضیا عربشاهی و همایون بهزادی ترتیب داده بود.

این ستاره‌‌‌های دهه 50 و 60 فوتبال ایران در لا به لای صحبت‌‌‌های خود مطالبی را عنوان کردند که هر بیننده تلویزیونی را تحت تاثیر قرار می داد؛ از گرایش به مواد مخدر گرفته تا اوضاع بد مالی حتی كارتن خوابی و البته عدم توجه مسوولان، رسانه‌‌‌ها و مردم به فلاكت آنها...

تازه اینها فقط نمایندگان اندكى از نسل سوخته بودند. اى كاش مى شد عادل سراغى هم از ناصر محمدخانى مى گرفت. اى كاش مى توانست سرى به على اكبریان بزند و اى كاش مى شد چهره جعفر مختارى فر را هم به تصویر بكشد.

چه کسی مقصر است؟

ستاره هایى كه چند سال قبل یك استادیوم به عشقشان 90 دقیقه سر و صدا مى كردند حالا شرایط چندان مساعدی ندارند و از مشکلات فراوان خود گفتند.

ستارگانی که با برنامه نود صحبت کردند و تمامی آنهایی که نتوانستند ازشرایط خود بگویند همگی در دهه 60 عضو ثابت تیم های خود بودند اما سرنوشت روزگار برایشان طوری رغم خورده است تا آنها مغلوب مواد شیمیایی شوند و مرگ خاموش را تجربه کنند اما براستی چرا؟

پیامک آنقدر برای فردوسی‌پور عجیب بود که او تاکید کرد برای آگاه شدن از منظور کفاشیان بارها با او تماس گرفته ولی رییس ترجیح داده جواب ندهد.

آیا حق با مایلى كهن است كه روى خط آمد و به نوعى هم نسلانش را زیر سؤال برد؟ آیا به فرض ضیاء عربشاهى حرف بى ربطى مى زد؟ آیا اعتمادى كه در این فوتبال به فلان چهره تلویزیونى شد، به امثال مختارى فر، عربشاهى و رحیم یوسفى هم شد؟ بله، برخى از این ستاره ها خودشان هم مقصر بودند،اما نباید از کم توجهی رسانه ها و مطبوعات نیز به سادگی عبور کرد که ستارگان پیشین خود را به راحتی رها کردند و خبری از آنها نگرفتند.

عادل فردوسی پور

 فیلم هندی!

برنامه کاملا جدی نود به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد که ناگهان عادل فردوسی‌پور مدعی شد پیامکی با مضمون «فیلم هندی» از علی کفاشیان، رییس فدراسیون دریافت کرده است. این پیامک آنقدر برای فردوسی‌پور عجیب بود که او تاکید کرد برای آگاه شدن از منظور کفاشیان بارها با او تماس گرفته ولی رییس ترجیح داده جواب ندهد.

به نظر می رسد علی کفاشیان برنامه نود را به فیلمی هندی تشبیه کرده است که کاردانی آن را عادل فردوسی پور بر عهده داشته است.

در هر حال منظور رییس شوخ طبع فوتبال ایران که نشان داده مرز چندانی برای مسایل شوخی و جدی قایل نیست، کاملا مشخص بود. در شرایطی که جامعه فوتبال انتظار داشتند کفاشیان روی خط بیاید و حمایت خود از ستاره‌‌‌های سال‌‌‌های دور فوتبال ایران را علنی كند، او نه تنها چنین کاری نکرد بلکه به نظر می رسد موضوع برنامه چالشی و اجتماعی نود را هم به سخره گرفت. با این اوصاف به نظر می‌رسد کفاشیان پرداختن به مشکلات فوتبالیست‌‌‌های دهه 60 و 70 را فیلم هندی می داند و با چنین نگرشی برنامه 90 را دنبال کرده است.

مطالب مرتبط:

برنامه نود را اینجا ببینید

SMS عجیب کفاشیان به فردوسی پور

برنامه نود در وقت اضافه

ستارگان شیشه ای !

رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات