تبیان، دستیار زندگی
رییس جمهور لزوم هوشیاری مردم را در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت : این طرح بزرگ فقط و فقط با مشارکت و همراهی آحاد مردم اجرا شدنی است برنامه ریزی ها بسیار دقیق و عالمانه در دست تهیه است .هدف دولت این است که در اجرای این طرح ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدفمندی یارانه فقط با مشارکت مردم اجرا شدنی است

گرگان و رئیس جمهور احمدی نژاد

بخش سیاسی-رییس جمهور در اجتماع مردم گرگان اساس و پایه انقلاب و حکومت اسلامی را ابراز محبت، رحمت و مهرورزی به آحاد جامعه دانست و گفت: مسئولان جمهوری اسلامی باید از اعماق جان و دل خود عاشق مردم باشند، با شادی مردم شاد، با غصه آنان غمگین و با مشاهده مشکلات مردم احساس رنج و با پیروزی و پیشرفت آنها احساس شادابی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر احمدی نژاد ریشه مشکلات عظیم جامعه بشری را ناشی از بی توجهی به ارزشها و پیام الهی انبیاء برشمرد و اظهار داشت: رمز جاودانگی و ماندگاری حکومت پیامبر اسلام (ص) عشق، محبت ، مهربانی و اجرای عدالت در جامعه بود.

رییس جمهور افزود: در حکومت پیامبر عزیز اسلام، عدالت، محبت، علم ، دانش ، پیشرفت و تعالی موج می‌زند و وحدت، انسجام، شجاعت و حرکت به سمت قله های تعالی از نشانه های بارز در جامعه نبوی است.

دکتر احمدی نژاد افزود: ریشه و مشکل کنونی جامعه بشری ، وجود سردمدارانی است که برای انسانها ارزشی قائل نیستند و دلهای آنان سرشار از خودخواهی، تکبر و کینه به ملت هاست.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود به رفتارهای رییس جمهور سابق آمریکا اشاره و تصریح کرد: آمریکایی ها پیش از حمله به افغانستان و عراق دچار بحران اقتصادی بودند و برای حل آن، حمله به این دو کشور را طراحی کردند.

دکتر احمدی نژاد تسلط بر اقتصاد و نفت منطقه و سرکوب امواج آزادیبخش ملت ایران را از اهداف حضور نظامی آمریکا و برخی متحدان این کشور در خاورمیانه برشمرد و افزود: طراحی دقیق واقعه 11 سپتامبر آنچنان با تبلیغات حساب شده صورت گرفت که تا مدتها کسی جرات سوال کردن درباره علل و عوامل اصلی این ماجرا را پیدا نکرد.

رییس جمهور ادامه داد: در این فضای پیچیده تبلیغاتی فقط دولت و رسانه های آمریکایی اطلاعات پیرامون این واقعه را به دنیا عرضه می کردند و در این میان اتهام های بسیاری به مسلمانان و مردم خاورمیانه وارد شد.

دکتر احمدی نژاد گفت: در واقعه 11 سپتامبر آنچنان پیچیده، گسترده و کوبنده عمل شد که هیچکس جرات پرسیدن این سوال را نداشت که چگونه افرادی از افغانستان توانستند از لایه های پیچیده امنیتی آمریکا عبور کرده و برجهای دو قلو این نماد و هیمنه نظام سرمایه داری را منهدم کنند.

رییس جمهور با اشاره به هیاهوهای گسترده تبلیغاتی نظام سلطه در خصوص پرونده قضایی خانمی در ایران، تصریح کرد: بی تردید در پشت صحنه این ماجرا همان کسانی قرار دارند که واقعه 11 سپتامبر را به بهانه ای برای کشتار مردم افغانستان و عراق تبدیل کردند.

دکتر احمدی نژاد افزود: براساس گزارش های منتشر شده سالانه 400 میلیارد دلار هزینه جنگ در افغانستان و عراق می شود و این بدان معناست که در ده سال گذشته بیش از 3500 میلیارد دلار از جیب ملتها صرف هزینه جنگ شده است که اگر یک ششم این مبلغ را صرف خدمت به مردم ، عمران و آبادی افغانستان می کردند ، امروز از جنگ خبری نبود.

وی افزود : در حالی که مردم پاکستان بخاطر جاری شدن سیل ،دچار آسیب شده و نیازمند کمک هستند اما دولت آمریکا که براحتی چندین هزار تن بمب روی سر مردم افغانستان خالی می کند نه علاقمند است و نه آمادگی دارد و نه می تواند به سیل زدگان کمک برساند و علت آن این است که اندیشه، دل ، مکتب و فرهنگ آنها در نقطه مقابل انسانیت و عشق و احترام به انسانها قرار دارد.

گرگان و رئیس جمهور احمدی نژاد

استکبار ،اعتماد به نفس و انسجام فکری خودشان را از دست داده است

رییس جمهور با اشاره به شرایط کنونی جهان اظهار داشت :تا دهه های گذشته مستکبران ،خدا را بندگی نمی کردند و احساس قدرت و حاکمیت مطلق داشته و هر تصمیمی در کاخ سفید گرفته می شد در همه جای عالم اجرا می شد و ملت ایران تحت سنگین ترین فشارهای تبلیغاتی، روانی و اقتصادی قرار داشت اما امروز به روشنی قابل مشاهده است که سردمداران استکبار ،اعتماد به نفس و انسجام فکری خودشان را از دست داده اند .

وی با بیان اینکه نظام سلطه در انفعال کامل قرار دارد ، گفت: در جریان سفر به نیویورک چند سوال درباره حادثه 11 سپتامبر مطرح کردیم و پیش از آن از دبیر کل سازمان ملل درخواست کرده بودیم که گروهی را برای تحقیق درباره علت اصلی حادثه 11 سپتامبر تعیین کنند اما این درخواست را عملی نکردند .

رییس جمهور گفت : شصت سال قبل ماجرایی درست کردند که هیچ کس از ریشه ، ابعاد و عامل آن ماجرا اطلاعی نداشت اما نظام سلطه با استفاده از فشار تبلیغاتی آن حادثه را به یک بت مقدس تبدیل کرد و به بهانه آن حادثه شصت سال است که ملت های فلسطین و منطقه را سرکوب می کند و رژیمی صهیونیستی را در منطقه برپا کردند که هر جنایتی که انجام می دهد از آن حمایت می کنند.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : نظام سلطه به دنبال آن است که ماجرای 11 سپتامبر را شبیه همان حادثه شصت سال پیش جلوه دهد و فردا به بهانه آن و با طرح ادعای مبارزه با تروریسم کشورهای منطقه را اشغال کنند همچنان که امروز به بهانه اینکه چند تروریست در پاکستان مخفی شده اند دولت این کشور را تحت فشار قرار می دهد و این سرزمین را بمباران می‌کند .

وی خاطر نشان کرد : حق قانونی هر دولت و ملتی است که از دبیر کل سازمان ملل بخواهد برای حوادث مهم گروه حقیقت یاب مستقل و منصف تعیین کند تا معلوم شود اصل ماجرا چه بوده است؛ امروز ده ها سوال بی پاسخ درباره حادثه 11 سپتامبر در برابر مسئولین آمریکایی قرار دارد و تعجب آور است که چرا در مقابل این سوالات عصبانی و دستپاچه شده اند اگر کاسه ای زیر نیم کاسه حادثه 11 سپتامبر نیست باید اجازه دهند گروه حقیقت یاب مستقلی از ملت های مستقل این ماجرا را واکاوی کند و عوامل اصلی را به جامعه جهانی معرفی کند .

رییس جمهور اضافه کرد : اگر مسئولین آمریکایی در مقابل این سوالات مقاومت کرده و عصبانیت نشان دهند معلوم است که خبرهایی بوده . بعد از سفر نیویورک  بیش از 20 مرکز از مردم آمریکا نظر سنجی کردند جالب اینکه اکثریت قاطع مردم آمریکا هم در این نظر سنجی ها گفته اند که دولت آمریکا نقش اساسی در ماجرای 11 سپتامبر داشته است.

دکتر احمدی نژاد گفت : اگر دولتمردان آمریکا دنبال تغییر و اصلاح و جبران بدکاری و زشتکاری های گذشتگان خود می باشند، پاسخ مثبت به تشکیل گروه حقیقت یاب و خروج از منطقه به نفع دولتمردان آمریکاست اما اگر این نصیحت و راه حل های انسانی را نپذیرید ملت های منطقه آنها را از منطقه بیرون خواهند کرد .

وی افزود: بر اساس نتایج یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات نظر سنجی آمریکایی که بعد از سفر هیات ایرانی به نیویورک انجام شده تاکنون بیش از 62 درصد مردم این کشور اعلام کرده اند که به سخنان دولتمردان آمریکایی اعتماد ندارند و آنها را در ماجرای 11 سپتامبر مقصر می دانند بنابراین مسئولین آمریکایی اگر حرف ملت ایران را قبول ندارند حداقل به حرف مردم خودشان اعتنا کنند .

گرگان و رئیس جمهور احمدی نژاد

سخن از تحریم در برابر ملت بزرگ ایران حرف بیهوده ای است

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر چه قدرتهای زورگو خودشان نیز می دانند که قادر نیستند کوچکترین آسیبی به ملت ایران وارد کنند اما باز هم دائماً از تهدید و تحریم سخن می گویند و چنین عنوان می کنند که گزینه های مختلفی از جمله گزینه نظامی روی میز است اما خودشان هم به خوبی می دانند که سخن از تحریم در برابر یک ملت بزرگ و با اراده و کشور ثروتمندی مثل ایران حرف بیهوده ای است .

رییس جمهور گفت : سلطه گران قصد دارند با فشار و جنگ روانی در داخل کشورمان و در بین مسئولین سستی به وجود بیاورند و در جریان سفر به نیویورک خبرنگاران دست آموز دولت آمریکا که فقط حرفهای آن دولت را دنبال و سوال می کنند، اصرار داشتند چنین القاء کنند که تحریم ها اثر کرده و اقتصاد ایران دچار آسیب شده است و در مقابل درخواست ارائه سند برای این سخنشان به بعضی حرفهای عده ای از آدمهای بی توجه استناد می کردند .

وی افزود : در موضوع تحریم عنوان کرده بودند که اگر تحریم ها بعد از یک سال و نیم تا دو سال اثری نداشت از راه دیگری وارد خواهند شد بنده هم در جریان سفر به نیویورک تاکید کردم که تحریم ها هیچ اثری نداشته است و هر اقدامی که قصد دارید دو سال دیگر بکنید همین امروز انجام دهید .

رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران بدنبال برقراری صلح ، برادری ، امنیت و عدالت در جهان است ، اظهار داشت : ملت ایران به دنبال آن است که مشکلات جهان به طور ریشه ای حل شود تا زمینه ای برای کینه ورزی و دشمنی باقی نماند به همین خاطر است که خواهان تشکیل گروه حقیقت یابی برای بررسی و رفع مشکلات هستیم .

وی خاطر نشان کرد : اگر مشکلات به طور ریشه ای حل شود زمینه ای برای دشمنی و کینه ورزی باقی نخواهد ماند از این رو اقدام ایران در خصوص ریشه یابی مشکلات ، اقدامی اساسی است و کسانی که با این موضوع مخالفت می کنند همان کسانی هستند که ریشه اصلی ایجاد جنگ ، ناامنی و دشمنی ها در جهان می باشند.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : دوره نفاق ،فریبکاری ، دروغگویی و کینه ورزی به انسان ها در لباس طرفداری از حقوق بشر و دلسوزی به انسان ها به پایان رسیده است .

رییس جمهور با بیان اینکه جبهه استکبار انسجام خود را از دست داده است ، اظهار داشت : در یک مقطعی عده‌ای چنین فکر می کردند که جبهه استکبار بسیار منسجم ، پیچیده و مسلط بر جهان تصمیمات عاقلانه و پخته و کاملی می گیرد و همه امور را به نفع خودشان سازمان می دهند اما امروز هیبت و حیثیت نظام سلطه در هم شکسته شده است و در نقطه مقابل، ملت ایران بالاترین اعتماد به نفس ملی و خودباوری ملی را تجربه می کند . امروز ملت ایران از چنان احساس خودباوری و اقتداری برخوردار است که برای هیچ یک از قدرت های مادی عالم و تهدیدات آنها ارزشی قائل نیست .

رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در آستانه شکوفایی قرار دارد ، گفت : ملت بزرگ ، تاریخ ساز، تمدن آفرین و با فرهنگ ایران به صورت متحد، منسجم و امیدوار و با روحیه بسیار بالا آماده فتح قله های بلند پیشرفت و عدالت است و دشمنان در حال نزول و افول هستند و روحیه و اعتماد به نفس خود را از دست داده و در حال عقب نشینی و اضمحلال هستند.

هدف از هدفمند کردن یارانه ها اجرای عدالت و احیاء اقتصاد ایران است

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : بی تردید آینده پرشکوه متعلق به ملت ایران ، جوانان ، نسل های برومند ، فرهیخته و شجاع ایران زمین خواهد بود .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین ماموریت یک دولت اجرا و حاکم کردن عدالت است ، گفت : طرح هدفمند کردن یارانه ها از طرح های بسیار مهم و اساسی در جهت عدالت و احیاء اقتصاد ایران است .ملت ایران استعدادها و توانمندی های فراوانی دارد اما آن گونه که شایسته است مورد حمایت و هدایت قرار نگرفته است از این رو طرح هدفمند کردن یارانه ها اولا اجرای عدالت است و ثانیا هدایت و حمایت درست از همه استعدادها و توانمندی های ملت ایران در مسیر پیشرفت و شکوفایی است.

وی افزود : دولت مقدمات اجرا این طرح را فراهم کرده است و برای بخش هایی که باید مورد حمایت دولت باشند برنامه ریزی شده است و همه جوانب کار در حال بررسی است .

گرگان و رئیس جمهور احمدی نژاد

هدفمند کردن یارانه فقط و فقط با مشارکت و همراهی آحاد مردم اجرا شدنی است

رییس جمهور لزوم هوشیاری مردم را در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت : این طرح بزرگ فقط و فقط با مشارکت و همراهی آحاد مردم اجرا شدنی است برنامه ریزی ها بسیار دقیق و عالمانه در دست تهیه است .هدف دولت این است که در اجرای این طرح کوچکترین مشکلی در زندگی عموم مردم به وجود نیاید بلکه از همان روز اول به لطف خدا بهبود وضعیت در زندگی آحاد مردم ایجاد شود .

وی در ادامه افزود : متاسفانه عده ای با اطلاعات و پیش فرض های غلط و برخی هم با اندیشه های غلط مطالبی علیه طرح هدفمند کردن یارانه ها بیان می کنند تا مردم را نسبت به این طرح نگران کنند و موضوعاتی را به هم پیوند می دهند که اصلا ارتباطی به موضوع ندارد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به سوء استفاده انجام شده برای ایجاد اخلال در بازار ارز گفت: امروز ذخایر ارزی و پولی ایران در طول تاریخ کشور بی‌نظیر است و کسانی که به دنبال گل‌آلود کردن آب و گرفتن ماهی از آن هستند بدانند که اگر تقاضای ارز در کشور 50 برابر هم شود آنقدر در کشور ارز وجود دارد که تا سال‌ها می توان کشور را به خوبی اداره کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه بزودی در تلویزیون جزئیات برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایجاد اخلال در بازار را تشریح خواهد کرد، افزود: ستادهایی برای مقابله با سوء استفاده کنندگان در سراسر کشور مستقر شده است که با همراهی مردم، دست آنها از سر مردم قطع خواهد شد و با اقدامات دولت کسانی که بدنبال احتکار کالا باشند، متضرر خواهند شد.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت برای گروه‌های مختلف درآمدی محاسبات دقیقی انجام داده ‌است تا اگر قیمت کالایی افزوده شد ، میزان تاثیر آن در زندگی آحاد مردم تعیین شده و متناسب با همان میزان به آنها یارانه پرداخت شود.

وی گفت: مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند چرا که هیچ سختی در زندگی مردم پیش نمی‌آید و کسانی که ستاد درست کرده و طراحی می‌کنند تا به خیال خود در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ضربه‌ای به ملت بزنند ،مأیوس خواهند شد و دستشان برای همیشه از سر مردم کوتاه خواهد شد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در دو سفر قبلی به استان، تصمیمات خوبی برای ارتقاء استان گرفته شده است گفت :تا قبل از دولت نهم مجموع کارخانه‌هایی که در استان وجود داشت 667 کارخانه بود اما در 5 سال گذشته بیش از 500 کارخانه جدید تاسیس شده است و میزان سرمایه گذاری انجام شده در سطح استان نیز نسبت به گذشته قابل توجه است .

رییس جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای رفع مشکل بیکاری جوانان گفت : در جریان این سفر 400 میلیارد تومان برای اجرای 28 طرح صنعتی بزرگ به استان اختصاص می یابد و علاوه بر آن برای سایر فعالیت‌های جوانان در بخش‌های مختلف نیز مبالغ قابل توجهی اختصاص خواهد یافت.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین از تصویب طرح عظیم آزاد راه و قطار سریع‌السیر گرگان به رشت که تمام ساحل جنوبی خزر را پوشش داده و در امور زیربنایی اشتغال، صنعت، کشاورزی و گردشگری استان پیشرفت چشم گیری را باعث خواهد شد در جلسه استانی هیات دولت خبر داد.

منبع:جام جم

تنظیم:سعید آقازاده