تبیان، دستیار زندگی
آینده افتتاح خواهد شد.  بهنام جو، معاون عمرانی استانداری اردبیل در این خصوص گفت: به دلیل برفی بودن استان اردبیل، ورزش اسکی می تواند یکی از ورزش های مطرح در استان باشد. وی هدف از افتتاح پیست اسکی را جذب گردشگران داخلی و خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین پیست اسکی کشور در اردبیل گشایش می یابد.

بزرگترین پیست اسکی کشور واقع در سرعین اردبیل، ماه آینده افتتاح خواهد شد.

بهنام جو، معاون عمرانی استانداری اردبیل در این خصوص گفت: به دلیل برفی بودن استان اردبیل، ورزش اسکی می تواند یکی از ورزش های مطرح در استان باشد.

وی هدف از افتتاح پیست اسکی را جذب گردشگران داخلی و خارجی و ترویج بیشتر ورزش زمستانی عنوان کرد و گفت: کارهای عمرانی پیست اسکی آلوراس از اول سال 79 شروع شده و احداث جاده در منطقه کوهستان به طول 12 کیلومتر به اتمام رسیده است، از دیگرامکانات رفاهی پیست که به پایان رسیده ، می توان به آسفالت جاده به عرض 9 متر، اتمام برق رسانی به مجموعه با خط 20 کیلو وات، آب رسانی به مجموعه ی پایین و بالای پیست، اتمام 80 درصد از احداث مدرسه اسکی اشاره کرد.

بهنام جو گفت: حجم کلی پیست اسکی آلوراس آمده شده و در حال بهره برداری است و به صورت آزمایشی در حال اجرا می باشد. وی از احداث هتلی با زیربنای حدود 5هزار متر که از اوایل امسال شروع شده ، خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این هتل تا آخر شهریورماه سال آینده که شامل 35 سویت و رستوران است به همراه کلیه تجهیزات به اتمام برسد.وی گفت: یک رستوران بزرگ نیز در بالای پیست اسکی احداث شده است که امسال به بهره برداری خواهد رسید، امکانات تلفن و همچنین تلفن همراه نیز به طور کامل در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.

بهنام جو، ارزش سرمایه گذاری شده را بالغ بر دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سایت دوم پیست اسکی هم در شهرستان مشکین شهر همزمان با افتتاح پیست اسکی آلوراس در کنار آب مدنی مشکین شهر کلنگ زنی خواهد شد.

اسبقیان مدیر کل تربیت بدنی استان اردبیل نیز در این خصوص گفت: پیست آلوراس یک هزار ودویست و پنجاه(1250) متر است ،  که یکی از منحصر به فردترین پیست های اسکی کشور می باشد.