تبیان، دستیار زندگی
در دنیای امروز دانشمندان و محققان در زمینه جلوگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی تدابیر زیادی اندیشیده اند ولی چون نمی توان میزان این بلایا را به صفر می رسانید جهت عملیات اضطراری و کمک رسانی بعد از هر واقعه ای نیز تدابیر زیادی اندیشیده شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرواز در مواقع اضطراری

در دنیای امروز دانشمندان و محققان در زمینه جلوگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی تدابیر زیادی اندیشیده اند ولی چون نمی توان میزان این بلایا را به صفر می رسانید جهت عملیات اضطراری و کمک رسانی بعد از هر واقعه ای نیز تدابیر زیادی اندیشیده شده است.

پرواز در مواقع اضطراری

در ابتدا بهترین اتنخاب افراد برای کمک کدن به انسانها حیوانات به خصوص سگ ها بودند سپس آنها به ربات ها روی آوردند زیرا به این باور رسیدند که رباتها قابلیت برنامه ریزی دارند ، خستگی ناپذیرند ، می توانند توان و قوای بدنی بالایی داشته باشند و برای چند هدف مختلف می توان از آنها استفاده نمود.

این دستگاه که به شکل بوم خمیده ساخته شده است حرکتش از روی حرکت سیارات صور فلکی گرفته است و بسیار جالب است که بدانید این تکنولوژی جدید باعث شده این ربات به نسبت سنگین وزن در آسمان بماند

در این میان در یک آزمایشگاه در سوئیس پروژه ای تحت عنوان SMAVNET که مخفف کلمه swarming Micro Air Vehicle Network می باشد راه اندازی شد (که به معنای حرکت یک وسیله شبکه ای کوچک هوایی است).

هدف از این پروژه ساخت ربات هایی است که توسط شبکه WIFi  کار می کنند می باشد تا در دسترس شبکه های اضطراری قرار گیرند تا در مواقع اضطراری و برای کمک های ضروری از آنها استفاده شودبه طور وثال پس از یک سانحه تصادف یا پس از وقوع سیل و یا زلزله و ... قرار است این ربات پرنده اطلاعات لازم را مخابره کرده و در مراحل بعدی اقدامات مقتضی را انجام دهد.

این دستگاه که به شکل بوم خمیده ساخته شده است همانطور که در شکل نیز می بینید حرکتش از روی حرکت سیارات صور فلکی گرفته است و بسیار جالب است که بدانید این تکنولوژی جدید باعث شده این ربات به نسبت سنگین وزن در آسمان بماند.

رباتهای فوق الذکر از سیگنالهای WiFi جهت ارتباط با هم استفاده می کنند و سبب افزایش قدرت آنها می شود.

زمانی که شما به این ربات های پرنده احتیاج دارید، می توناید از طریق اینترنت و یا حتی موبایل خود آنها را خبر کنید و حتی می توانید با توجه به شرایط موجود تعداد رباتهای پرنده مورد نیاز خود را اعلام کنید.

منبع:http://www.techchee.com/2010/10/01/flying-robots-create-ad-hoc-wifi-network-for-emergency-use/#more-24795

نوشته ی : فائزه سیدخاموشی