تبیان، دستیار زندگی
عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما درباره سریال قهوه تلخ ساخته مهران مدیری گفت: این سریال را ما نساخته‌ایم و مجوزش را از وزارت ارشاد گرفته و مورد تائید ما نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر ضرغامی درباره قهوه تلخ
قهوه تلخ

تغییر چهار مدیر سیما و مجری "دیروز امروز فردا"

اظهار نظر عزت‌الله ضرغامی درباره سریال "قهوه تلخ"، تغییر چهار مدیر سیما ظرف یک هفته، انتقاد مردم شمشک از سریال "یک روز قبل" و آرزوی قلبی علی‌اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه از نکات خواندنی هفته گذشته سازمان صدا و سیما بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دارابی، معاون سیما در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد تغییرات در معاونت سیما ادامه دارد، چرا که او به دنبال ارتقا و کارآمدی بیشتر سیما است، به همین دلیل تلفیقی از نیروهای جوان، تحصیل کرده با انگیزه و نیروهای باسابقه و مجرب را انتخاب می‌کند تا خدمت بشتری کند. تغییرات معاونت سیما به خاطر جذاب‌تر و با نشاط‌ تر شدن برنامه‌ها سیما است تا در خانه‌های مردم بدرخشد.

معاون سیما بعد از تغییر دادن مدیر شبکه در هفته گذشته مدیر شبکه قرآن، مدیر اداره کل پویانمایی، رئیس مرکز تولید و فنی سیما و مشاور امور زنان و خانواده را در معاونت سیما تغییر و مدیران جدید را منصوب کرد. با صحبت او باید منتظر تغییرات بیشتری در معاونت سیما باشیم.

شنیده می‌شود احتمال تغییر دبیر شورای معارف سیما و مدیر روابط عمومی معاونت سیما هم  وجود دارد.

- روابط عمومی شبکه یک کمتر اخبارش را برای خبرنگاران ارسال می کنند و معمولاً از خبرنگاران می‌خواهد تا اخبار را از روی سایت بردارند.

- هفته گذشته نشست تقدیر از برنامه‌های رمضان سیما در سال جاری برگزار شد. اجرای این مراسم بر عهده فرزاد جمشیدی بود. او در فاصله صحبت معاون سیما و دبیر شورای معارف سیما  صحبت های مفصلی  داشت و همین مسئله باعث شده بود تا مراسم تقدیر به کندی برگزار شود. تا اینکه دارابی در حالی که سر جای خودش نشسته بود بلند به جمشیدی گفت بهتر است صحبت‌هایش را کوتاه کند تا مراسم تقدیر با اذان ظهر تلاقی نکند.

- عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما درباره سریال "قهوه تلخ" ساخته مهران مدیری گفت: این سریال را ما نساخته‌ایم و مجوزش را از وزارت ارشاد گرفته و مورد تائید ما نیست.

- علی دارابی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها درباره متوقف شدن برنامه "دیروز امروز فردا" تاکید کرد این برنامه با ساز و کار جدید پخش می‌شود و مجری آن هم تغییر می‌کند.

- امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "خانه بی‌پرنده" در گفتگو با خبرگزاری از ساعت پخش و تکرار این مجموعه اظهار نارضایتی  کرد.

- زاون قوکاسیان، منتقد در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد سریال "مختارنامه" آغاز امیدوارکننده‌ای داشت. شاید این سریال بتواند خفتگان سینمای ایران را بیدار کند.

- بخش‌هایی از سریال "از یاد رفته" به کارگردانی فریدون حسن‌پور قرار بود در اتریش تصویربرداری شود، اما گروه اعلام کردند به جای اتریش در سوئیس کار می‌کنند. البته هنوز دلیل تغییر کشور اعلام نشده است.

- عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما درباره سریال "قهوه تلخ" ساخته مهران مدیری گفت: این سریال را ما نساخته‌ایم و مجوزش را از وزارت ارشاد گرفته و مورد تائید ما نیست.

رئیس سازمان صدا و سیما در بیست و یکمین گردهمایی ائمه جمعه کشور اعلام کرد مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری درباره ورود معارف اسلامی به تولیدات نمایشی صداوسیما داشته‌اند و در همین راستا ما هم تاکنون شش تا هفت سریال تولید کردیم. سریال "ملکوت" در ماه رمضان امسال توانست رتبه اول را کسب کند که دلیل این رتبه به خاطر پرداخت به معارف دینی بود.

- علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه در هفته دفاع مقدس در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها تاکید کرد آرزوی قلبی او این است که شهید شود.

- نشست سریال "در مسیر زاینده‌رود" هفته گذشته 20 روز بعد از رمضان در تالار وحدت برگزار شد. حسن فتحی در این نشست گفت: تجربه ساخت سریال مناسبتی در شهری به جز تهران آنقدر برایم تلخ بود که دیگر این کار را تکرار نمی‌کنم و اگر دوستان شهرستانی هم به این تصمیم اعتراض داشته باشند اصفهانی‌ها باید پاسخگو باشند.

-داود میرباقری قبل از پخش سریال "مختارنامه" در گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد این سریال به اندازه 20 فیلم سینمایی خوب است. او همچنین تاکید کرد نماز ظهر عاشورا سخت‌ترین بخش ساخت این سریال بود.

میرباقری در این گفتگو اعلام کرد خودش را برای تولید سریال "سلمان فارسی" آماده می‌کند که ساخت آن از طرف تلویزیون پیشنهاد شده است.

- بعد از پخش سریال "یک روز قبل" مردم شمشک به این سریال انتقاد و اعلام کردند نباید فامیلی شخصیت منفی این مجموعه شمشکی بود. این نقش را سارا خوئینی‌ها بازی کرده است. محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده این سریال در گفتگو با خبرگزاری مهر از مردم شمشک عذرخواهی کرد.

- اصغر غلامرضایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان صدا و سیما اعلام کرد روحانیت و معنویت در تولیدات رسانه‌ای باید مشاهده شود.

- محسن شکرنیا رئیس سازمان صدا و سیمای آذربایجان غربی گفت: سریال مهدی باکری با اعتباری 40 میلیارد ریالی و با مشارکت مسئولان بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان غربی ساخته می‌شود.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی