تبیان، دستیار زندگی
دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال قهرمانی جوانان آسیا با برتری تیم کره به پایان رسید .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکست کوچولوها در نخستین گام

ایران - کره جنوبی

دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال قهرمانی جوانان آسیا با برتری تیم کره به پایان رسید.

روز دوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا صبح امروز دوشنبه با انجام 2 دیدار آغاز شد که در یکی از این بازی‌ها تیم جوانان ایران برابر کره جنوبی با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

در این بازی که با قضاوت آندره الهداد از لبنان در ورزشگاه لینزی انجام شد، جی دونگ‌وو(39) و جانگ سئونگ یونگ (54) گل‌های تیم کره جنوبی را در این مسابقه به ثمر رساند. امید عالیشاه هم تنها بازیکن اخطاری ایران در این مسابقه بود.

در دقیقه 23 سئونگ یونگ دروازه ایران را باز کرد اما داور این گل را به خاطر خطای بازیکن کره روی دروازه بان ایران مردود اعلام کرد. همچنین میلاد غریبی ثانیه 24 بازی با ضربه‌ای محکم تیر دروازه تیم کره جنوبی را به لرزه درآورد.

دوستی: مرد روزهای سخت هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران به ایسنا گفت: «مقابل کره جنوبی قدر موقعیت هایمان را ندانستیم.»

علی دوستی مهر درباره شکست دو بر صفر تیم ملی فوتبال جوانان ایران مقابل کره جنوبی در اولین بازی رقابت های قهرمانی آسیا گفت: «فوتبال بازی لحظه‌هاست، تیم ما به خصوص تا اواسط نیمه دوم صاحب موقعیت های گلزنی زیادی شد که آنها را از دست دادیم. ما با تیم پرقدرتی مواجه بودیم. کره جنوبی سال گذشته در رده نوجوانان به فینال مسابقات راه یافته بود.»

علی دوستی

وی در پاسخ به سوالی درباره تعویض نکردن مهاجمان تیم در نیمه دوم، گفت: «کاوه رضایی که بهترین بازیکن ماست پنجاه روز پیش از مسابقات مصدوم شد. او سال گذشته در مسابقات نوجوانان آقای گل شده بود. همچنین هافبک راست ما یعنی امید عالیشاه هم تقریبا همین وضعیت را داشت. رضایی شرایط لازم برای تاثیرگذاری دراین بازی را نداشت. قطعا تیم ایران نتوانست در خط حمله زهر لازم را داشته باشد.»

دوستی مهر درباره بازی بعدی تیم ایران مقابل استرالیا گفت: «استرالیا تیم فیزیکی و قدرتمندی است، ما بازی این تیم مقابل یمن را به دقت آنالیز خواهیم کرد. همچنین سعی می کنیم تا بازی بعدی نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم. مردم ایران مرد روزهای سخت هستند. یک ناخدای خوب درزمانی که شکافی در کشتی اش ایجاد شده و مسافران زیادی هم دارد، سعی خواهد کرد بتواند کشتی را نجات دهد. وظیفه ما مربیان همین است که در شرایط سخت تیم را از وضعیت پس از شکست به سمت پیروزی سوق دهیم، اگر غیر از این بود هر کسی می توانست مربی شود. ایرانی ها همیشه کارهای بزرگ انجام می دهند. ما می دانیم استرالیا تیم قدرتمندی است و خوب بازی می کند لذا تمام تلاش‌مان را برای بازگشت تیم به روند صعودی خواهیم کرد.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری