تبیان، دستیار زندگی
اعتیاد اینترنتی یا سوکاربری کامپیوتری cyber addict به گسترة وسیعی از مشکلات رفتاری و کنترل انگیزه استفاده از اینترنت اشاره دارد اعتیاد اینترنتی به‌عنوان یک رفتار وسواسی، یا آرزوی برقراری پیوند، یا شاید حتی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عاقبت اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت

اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت

اعتیاد اینترنتی یا سوکاربری کامپیوتری cyber addict به گستره وسیعی از مشکلات رفتاری و کنترل انگیزه استفاده از اینترنت اشاره دارد اعتیاد اینترنتی به‌عنوان یک رفتار وسواسی، یا آرزوی برقراری پیوند، یا شاید حتی نمودی از انتقال و یا بازتاب روابط، و یا رفع نیاز قلمداد می‌شود.

اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت

دسته بندی اعتیادهای اینترنتی

کلا اعتیاد به اینترنتی به چند دسته تقسیم میشود که معمولا از طریق کامپیپتر طزریق آن صورت می گیرید و کافی نت ها و مراکز کامپیوتر را می توان از جمله مراکز تولید و توزیع این پیدیده نام برد

● اعتیاد اینترنتی:

▪ اعتیاد به چت

▪ اعتیاد به وبگردی

▪ اعتیاد به هک کردن

▪ اعتیاد به وبلاگ

▪ اعتیاد به سایت های غیر اخلاقی

اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت

اثرات منفی اعتیاد به رایانه

اگر با جواب دادن به این سئوالها متوجه شدید که در معرض اعتیاد به رایانه قرار دارید بهتر است هر چه زودتر یک راهی برای خود پیدا کنید زیرا این اعتیاد برایتان آزار دهنده خواهد بود.

بیشترین اثر منفی این اعتیاد بر روان و رفتارهای اجتماعی شماست. اگر به رایانه معتاد باشید مطمئنا روابطتتان با دوستان و خانواه‌تان رو به زوال خواهد رفت. کارتان تخت تائیر قرار می‌گیرد و اگر دانش اموز باشید که درس خواندتان هم به شدت آسیب می‌بیند.

اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت

متاسفانه افرادی که به بازی‌های رایانه‌ای معتاد می‌شوند زندگی واقعی را از دست می‌دهند و شروع به زندگی در محیط مجازی می‌کنند که حضور واقعی ندارد.

از سوی دیگر استفاده از چندین ساعت رایانه،ماوس و صفحه کلید آسیبهای جدی به شما می‌زند. خواب شما کم می شود و این کم شدن هم روی اعصابتان تاثیر می گذارد و سیستم دفاعی بدنتان را بسیار ضعیف می‌کند. چاق شدن به دنبال عدم تحرکتان هم که صد در صد برایتان بوجود می‌آید.


دوست عزیز شما می توانید لینك ها و مطالب طنز و سرگرم كننده جالب خود را به ای میل زیر ارسال نمایید:ایمیل فستیوال

بخش امور کاربران سایت تبیان - ارسالی chiniman

25 نکته برای مقاله نویسی در اینترنت

روش هایی افزایش عمر CD

اشتباهات تاریخی اینترنت

اولین‌‌‌‌‌های دنیای اینترنت!

14 نکته جالب در مورد اینترنت

کلیپ های موبایل را در کامپیوتر ببینید