تبیان، دستیار زندگی
مل گیبسون" بازیگر- كارگردان هالیوود پس از ساخت فیلم بحث‌انگیز "مصائب مسیح"، فیلم "آپوكالیپتو" را بزودی در مكزیك با زبان قدیمی مایاها جلوی دوربین می‌برد. به گزارش روز یكشنبه رویترز، گیبسون برای ساخت آخرین اثر هنری خود راهی مك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مل گیبسون" با زبان مكزیكی‌های باستان فیلم می‌سازد


مل گیبسون" بازیگر- كارگردان هالیوود پس از ساخت فیلم بحث‌انگیز "مصائب مسیح"، فیلم "آپوكالیپتو" را بزودی در مكزیك با زبان قدیمی مایاها جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش روز یكشنبه رویترز، گیبسون برای ساخت آخرین اثر هنری خود راهی مكزیك شده است.

"مصائب مسیح" آخرین ساخته گیبسون كه پرفروشترین اثر سینمایی سال گذشته بود ، شكنجه‌های مسیح به هنگام اعدام را نشان می‌داد و به زبان لاتین ساخته شده بود.

فیلم جدید این هنرمند یك اثر از گونه حادثه‌ای است كه به كلی به یك زبان قدیمی مایایی ساخته شده است.

این بازیگر سرشناس كه دیگر به یك كارگردان‌مستقل تبدیل شده‌است‌از ابتدای هفته راهی ایالت شرقی وراركروز مكزیك شده است تا فیلم‌برداری "آپوكالیپتو" را آغاز كند.

آپوكالیپتو داستان یك جامعه مایایی باستانی را بازگو می‌كند و از آنجا كه ماجرای فیلم پیش از غلبه اسپانیایی‌ها اتفاق می‌افتد هیچ بازیگری با خصوصیات چهره اروپایی در آن حضور ندارد.

گیبسون گفت : ما از بازیگران مكزیكی و افراد محلی برای فیلمبرداری استفاده می‌كنیم.

وی افزود : رازهای زیادی در مورد تمدن مایاها وجود دارد كه هنوز بركسی روشن نیست با این وجود تمام دانش از تمدن مایاها تنها پشت پرده فیلم من است، آن‌چه به آن مشغول هستم ساخت یك ماجرای حادثه‌ای افسانه‌ای است.

فیلم جدید گیبسون توسط شركت فیلم‌سازی خود هنرمندساخته می‌شود اما كمپانی دیسنی نیز از آن حمایت می‌كند.

گیبسون با ساخت مصائب مسیح موفق‌ترین فیلم مستقل سینمای آمریكا را به جهان معرفی كرد در حالی كه تمام فیلم به زبانی ساخته شده بود كه تكلم به ان منسوخ شده است.

مطالب مرتبط

شجاع دل بیچاره

نمایش فیلم «مصائب مسیح» درخاورمیانه

مصیبت های حضرت مسیح

منبع : ایرنا