تبیان، دستیار زندگی
تو پرنده ها را دوست داری؟ هیچ می دانی هر سال با آمدن فصل سرما، هزاران پرنده به جاهای گرمسیر مهاجرت می کنند؟ اما سفر این پرنده ها همیشه هم خوب و راحت نیست؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چراغ ها را خاموش کنید!
چراغ ها را خاموش کنید!

تو پرنده ها را دوست داری؟ هیچ می دانی هر سال با آمدن فصل سرما، هزاران پرنده به جاهای گرمسیر مهاجرت می کنند؟ اما سفر این پرنده ها همیشه هم خوب و راحت نیست؛ ما آدم ها تغییراتی در محیط زندگی آن ها به وجود آورده ایم که باعث شده تعداد زیادی از پرندگان جانشان را از دست بدهند.

هر سال نزدیک 90 هزار پرنده موقع مسافرت به ساختمان های بلند برخورد می کنند و می میرند. دانشمندان می گویند روشنی ساختمان ها باعث گیج شدن پرنده ها و برخوردشان به ساختمان می شود.

به همین دلیل در شهرهای پرنوری مثل نیویورک، چند سالی است که با آمدن فصل مهاجرت پرنده ها، ساختمان های بلند چراغ هایشان را روشن نمی کنند.

سه چرخه

تخته سیاه دیگر سیاه نیست!
چراغ ها را خاموش کنید!

با پیشرفت دانش بشر، کتاب های درسی تغییر می کنند؛ یافته ها و علوم جدید به کتاب ها راه پیدا می کنند و برای همین هر چند وقت یک بار باید مورد بازبینی قرار بگیرند. اما این فقط محتوای کتاب ها نیست که تغییر می کند، بلکه شکل و قیافه آن ها هم با پیشرفت فن آوری عوض می شود. مثلاً به تازگی در کشور ژاپن در بعضی از مدرسه ها از کتاب های الکترونیکی به جای کتاب های کاغذی استفاده می شود.

این طرح به نام «مدرسه های آینده» در ژاپن به راه افتاده است و قرار است علاوه بر کتاب های درسی، تخته سیاه هم کامپیوتری شود تا امکانات بیشتری را برای دانش آموزان فراهم کند.

دوچرخه

تنظیم:نعیمه درویشی_تصویر:مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

تار عنکبوتی به طول دو اتوبوس

گورخرها در خیابان

کتابت را جا بگذار!

ماه آب می رود؟

کوچولوی باسواد

همسایه ی فداکار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.