تبیان، دستیار زندگی
نوزدهمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ابتدای آخرین هفته ماه مبارک رمضان با توجه به تعطیلی و شلوغی روز قبل شروع آرامی داشت ولی همچنان دانش آموزان مدارس جزء اولین بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند. به تدریج که از شرو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازدید رئیس دفتر مقام معظم رهبری از غرفه تبیان (گزارش روز نوزدهم)


نوزدهمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ابتدای آخرین هفته ماه مبارک رمضان با توجه به تعطیلی و شلوغی روز قبل شروع آرامی داشت ولی همچنان دانش آموزان مدارس جزء اولین بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند. به تدریج که از شروع نمایشگاه می گذشت به تعداد بازدیدکنندگان اضافه می شد که تا زمان افطار ادامه داشت و برخلاف روزهای قبل بیشتر بازدیدکنندکان را خانواده ها تشکیل می دادند که اکثریت خواستار عضویت در سایت تبیان بودند در این روز فعالترین قسمت غرفه تبیان بخش فروش بود با بیشترین مراجعه کننده و همانند روزهای قبل بیشترین فروش نرم افزار مشکاة، نرم افزار جدید داستان پیامبران در CD 5 شامل: داستان 5 پیامبر به صورت کاملاً انیمیشن – تفسیر آیات مرتبط به زبان کودکان و انتقال مفاهیم قرآنی مرتبط با داستان از طریق بازی به کودکان و ... با بسته بندی متفاوت و جذاب در اولین روز معرفی و ارائه با استقبال خوبی روبرو شد.

انجمن دفاع مقدس

در این روز انجمن دفاع مقدس عهده دار مدیریت غرفه تبیان بود. در ساعت 11 صبح مسابقه ای در حضور دانش آموزان مدرسه تهذیب برگزار شد و سوالاتی به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا و یادبود هشت سال دفاع مقدس مطرح شد و به کسانی که پاسخ صحیح می دادند، جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

درساعت 15:30 نشستی با حضور سرکار خانم "فاطمه دهدشت" تبعه کشور امریکا که قریب 23 سال بود که به دین اسلام مشرف شده بودند و اکنون نیز، 4 سال است که در ایران زندگی می کنند، برگزار شد .در این جلسه، حضار سوالاتی از جمله:

-اگر قبلا از شما می خواستیم اسلام را تعریف کنید، چه می گفتید؟ حال اگر بخواهید تعریف کنید،‌ چه می گویید؟

-مهمترین ویژگی دین اسلام که باعث گرایش شما بود، را بیان کنید.

-نگرش کاتولیک ها،‌ نسبت به موضوع آخرالزمان و ظهور منجی بشریت، چیست؟

و.... مطرح نمودند که با حضور مترجم موسسه، سوالات توسط سرکار خانم دهدشت، پاسخ داده شد. بعد از پایان صحبت های سرکار خانم دهدشت، مسابقه ای اجرا شد که در آن پس از پخش قطعه ای از یک انیمیشن، برداشت حضار،‌ از آن کلیپ خواسته شد و جوایزی به پاسخ های صحیح داده شد. مسابقه دیگری با همین موضوع، بعد از اذان مغرب و عشا، در غرفه برگزار گردید که در حین مسابقه برگه های سوالات با محوریت بسیج و اهداف آن در بین شرکت کنندگان در بحث توزیع شد و به برندگان، جوایزی تعلق گرفت. بلافاصله بعد از مسابقه، جناب آقای "وکیلی"، فرمانده بسیج سازمان تبلیغات اسلامی، سخنانی را پیرامون روایتی از جنگ، ایراد نمودند.

میهمانان :

دیدار همزمان حجج اسلام سیدهادی خامنه ای و محمدی گلپایگانی از غرفه تبیان

از دیگر میهمانان ویژه غرفه تبیان در این روز بعداز افطار حجة الاسلام سید هادی خامنه ای و حجة الاسلام محمدی گلپایگانی بودند. آقای سید هادی خامنه ای که به دعوت مدیر روابط عمومی تبیان از غرفه بازدید می کرد با توضیحات مهندس فرخ معاونت بخش شبکه و اینترنت تبیان پیرامون نحوه راه اندازی سیستم IDC تبیان از تلاشهای موسسه تبیان در زمینه جذب جوانان از طریق اینترنت به معارف دینی و معرفتی آشنا شد و تقدیر و تشکر کرد لازم به ذکر است این نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی سال قبل در حین بازدید از غرقه تبیان به عضویت سایت تبیان در آمده است.

در حین گفتگوی آقای سید هادی خامنه ای با مسئولان غرفه تبیان حجة الاسلام والمسلمین آقای محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری دعوت غرفه تبیان برای بازدید از غرفه را با گرمی پذیرفتند و در مواجه با آقای سید هادی خامنه ای با صمیمیت خاصی به گفتگو و احوال پرسی با یکدیگر پرداختند.

بازدید اختصاصی رئیس دفتر مقام معظم رهبری از غرفه تبیان موجب جلب توجه جمعیت بازدیدکننده و ازدحام خبرنگاران و عکاسان در غرفه تبیان گردید. در جریان حضور حجة الاسلام محمدی گلپایگانی از غرفه تبیان ایشان با فعالیتها و اهداف کلان موسسه آشنا شدند .

حاضرین در این روز:

خانمها: نجف پور – معصومی – طالبی – مه آبادی

آقایان : بابایی- ربانی - محمدی- خطیبی- ایوبی- حریریان- حمزه- شادان- عباس زادگان- حدادی- جلمبادانی- عطار – رضائی و حمید عبادی

کاربران:

آقایان وکیلی – نقاش

روابط عمومی موسسه تبیان