تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان و زیست شناسان در پی تحقیقاتی که داشته اند به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند. این تحقیقات زمینه سازی برای شناخت و بررسی دیگر موجودات نیز می باشد. تحقیقات‌ نشان‌ می‌دهد فقط انسان‌ها نیستند که‌ بیدار شدن‌ و فعالیت‌ صبحگاهی‌ برایشان‌ مشکل‌ است‌ بل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوسک‌های با هوش

سوسک های باهوش

چرا سوسک ها شب ها پیدایشان می شود؟

دانشمندان و زیست شناسان در پی تحقیقاتی که داشته اند به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند. این تحقیقات زمینه سازی برای شناخت و بررسی دیگر موجودات نیز می باشد.

تحقیقات‌ نشان‌ می‌دهد فقط انسان‌ها نیستند که‌ بیدار شدن‌ و فعالیت‌ صبحگاهی‌ برایشان‌ مشکل‌ است‌ بلکه‌ سوسک‌ها هم‌ مانند انسانها با این‌ مشکل‌ مواجه‌ هستند‌.

در تحقیقاتی‌ که‌ دانشمندان‌ زیست‌ شناسی‌ انجام‌ داده اند مشخص‌ شد توان‌ یادگیری‌ سوسک ها در طول‌ روز متفاوت‌ است.‌‌

این‌ تحقیقات‌ نشان‌ می‌دهد که‌ سوسک‌ها در صبح‌ نمی‌توانند چیزی‌ یاد بگیرند اما در بعد از ظهر، وضع فرق‌ می‌کند‌.

تری‌ بیگ‌ استاد زیست‌ شناسی‌ می‌گوید: این‌ اولین‌ نمونه‌ از حشرات‌ است‌ که‌ توان‌ یادگیری‌ آن‌ محدود به‌ ساعت‌ زیستی‌ این‌ جانور است‌‌.

در این‌ تحقیقات‌ آمده‌ است‌‌ در حقیقت‌ سوسک‌ها می‌توانند یاد بگیرند حتی‌ با وجود اینکه‌ نمی‌توان‌ گفت‌ این‌ حشرات‌ دارای‌ میانگین‌ هوشی‌ بالایی‌ هستند اما ساعات‌ مختلف‌ جسمی ‌این‌ موجودات‌ بر توان‌ یادگیری‌ آنها تاثیر دارد‌‌.

محققان‌ در این‌ بررسی‌ که‌ دو سال‌ به‌ طول‌ انجامید، به این نتیجه رسیدند که سوسک‌ها از بوی‌ فلفل‌ بیزارند اما بوی‌ وانیل‌ را دوست‌ دارند.

محققان‌ در این‌ بررسی‌ صدها سوسک‌ را در ساعت‌های‌ مختلف‌ روز آموزش‌ دادند و آنها را آزمایش‌ کردند تا دریابند که‌ زمان‌ چه‌ تاثیری‌ بر روی‌ یادگیری‌ آنها دارد.

سوسک های باهوش

‌سوسک‌هایی‌ که‌ در بعد از ظهر و در شب‌ آموزش‌ دیده‌ بودند تمایل‌ داشتند که‌ از آموخته‌ خود تا چند روز استفاده‌ کنند اما سوسک‌هایی‌ که‌ در صبح‌ آموزش‌ دیده‌ بودند نمی‌توانستند چیز جدیدی‌ یاد بگیرند و آن‌ را به‌ خاطر بسپارند‌.

استاد بیگ‌ که‌ این‌ تحقیقات‌ را رهبری‌ کرده‌ است‌ می‌گوید: ما از اینکه‌ سوسک‌ها در صبح‌ تا این‌ مقدار از یادگیری‌ عاجزند تعجب‌ کردیم‌ و این‌ سوال‌ برای‌ ما به‌ وجود آمد که‌ چرا این‌ جانور در این‌ ساعت‌ از روز نمی‌تواند یاد بگیرد، ما این‌ را نمی‌دانیم‌‌‌.

این‌ تحقیقات‌ می‌تواند شناخت‌ درباره‌ ارتباط بین‌ ساعت‌های‌ زیستی‌ و حافظه‌ و یادگیری‌ دیگر جانواران‌ و انسان‌ را افزایش‌ دهد.

تهیه و تنظیم : مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

دستکش های باهوش از راه رسید!

 4 قسمت اصلی در گیاهان

 در آکواریوم ها چه می بینید؟

از کجا به کجا می رویم؟

چرا فیل های آسیایی کم می شوند؟

گرم ترین نقطه ی جهان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.