تبیان، دستیار زندگی
در جدیدترین فهرست شرکت مشاوره یونیورسام، گوگل هدف شغلی شماره یک دانشجویان بازرگانی شناخته شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل جذاب‌ترین کارفرمای جهان شناخته شد

بخش ارتباطات- در جدیدترین فهرست شرکت مشاوره یونیورسام، گوگل هدف شغلی شماره یک دانشجویان بازرگانی شناخته شد.

بر اساس نظرسنجی انجام گرفته از 130 هزار جوینده کار دارنده تحصیلات بازرگانی یا مهندسی، گوگل جذاب‌ترین کارفرمای جهان است که این جایگاه را برای دومین سال متوالی حفظ می‌کند، در حالی که مایکروسافت که رقیب این شرکت است، در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

گوگل

مایکروسافت نسبت به رتبه‌بندی سال گذشته سه پله سقوط کرده اما هم‌چنان دومین شرکت مهندسی جذاب است. در رتبه‌بندی جداگانه یونیورسام از شرکت‌های مهندسی، مایکروسافت پس از گوگل قرار گرفت و IBM، سونی، BMW، اینتل، جنرال الکتریک، زیمنس، پروکتر اند گمبل و اپل نیز جزء 10 شرکت برتر از این نظر قرار گرفتند.

سیسکو به‌عنوان جذاب‌ترین کارفرمای مهندسی در رتبه یازدهم قرار گرفت و سایر فروشندگان IT که در این فهرست قرار داشتند، شامل هیولت پاکارد در رتبه سیزدهم، دل بیست و دوم و اوراکل در رتبه سی و یکم بودند.

گوگل که به تازگی دوازدهمین سال تاسیس خود را جشن گرفت، تا نیمه اول سال 2010 و پس از افزودن دو هزار کارمند در ظرف شش ماه، 21 هزار و 805 کارمند تمام وقت دارد.

مایکروسافت 80 هزار کارمند دارد اما از سال 2009 پنج هزار کارمند را اخراج کرده که شاید یکی از دلایل سقوط مایکروسافت به جایگاه هفتم باشد.

اپل نیز 34 هزار کارمند دارد اما هر سه این شرکت‌ها پس از IBM قرار دارند که حدود 400 هزار نفر را در جهان در خدمت دارد.

منبع: مدیا نیوز

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور