تبیان، دستیار زندگی
آن گاه که کشتی روح انسان در دریای متلاطم و خروشان زندگی در حال متلاشی شدن است ، فقط یاد خداست که می تواند آدمی را از غرق شدن و نابودی و نا امیدی نجات دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیباترین عبادت
عبادت

آن گاه که کشتی روح انسان در دریای متلاطم و خروشان زندگی در حال متلاشی شدن است ، فقط یاد خداست که می تواند آدمی را از غرق شدن و نابودی و نا امیدی نجات دهد. "

در درون انسان احساس عرفانی وجود دارد که او را پیوسته شیفته و عاشق تقرب و نزدیکی به خدا می سازد این احساس ، هنگامی که با یاد خدا آشنا شد ، از آن بهره مند گردید و لذت آن را چشید بسیار حریصانه و عاشقانه مایل است هرچه بیشتر سیرتر و پرتر گردد.

نماز یک نیاز ضروری در زندگی انسان است و هر چیزی که به عنوان نیاز مطرح باشد ، قهرا وجود آن آثار خیر فراوانی در پی دارد،همانگونه که فقدانش زیانبار است و تبعات سوء زیادی به دنبال دارد لذا در آیات قرآن و روایات اسلامی، هم آثار فراوانی که بر نماز مترتب است ذکر شده وهم زیان هایی که براثر ترک نماز، گریبان گیر فرد و جامعه می گردد، آمده است.

به پیامبراسلام (ص) عرض کردند : فلان جوان که به مسجد می آید و پشت سر شما نماز می خواند مرتکب گناه نیز می شود . پیامبر(ص) فرمود بالاخره یک روز این نماز نجاتش می دهد.

امام صادق (ع): «بپرهیزید که نسبت به نمازتان بی اعتنا باشید و آن را سبک بشمارید، مبادا تا زمانی که جوانید، شور جوانی مانع انجام نماز به صورت کامل شود و در تمام کردن نماز عجله و شتاب نمایید و هنگامی که پیر شدید ناتوانی و فرتوتی و بی حالی ، انجام نماز را به صورت کامل از شما سلب نماید و دیگر توان ایستادن و رکوع کردن وانجام سایر اعمال نماز را نداشته باشید واعضای بدن همراهی نکند.»

امام رضا(ع): نماز واجب گردید که بنده آقا و مدبر و خالقش را فراموش نکند.

قسمتی از کتاب نماز ، زیباترین الگوی پرستش / غلامعلی نعیم آبادی

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.