تبیان، دستیار زندگی
با فرارسیدن ایام نوروز بسیار از خاطرات برای افراد زنده می شود. کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها با دیدن تکاپوی بزرگترها در خرید شب عید یا خانه تکانی، همین طور با دیدن سبزه، ماهی های قرمز و ...، تمام مراسم نوروز را مجسم می کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این کار را نکنید!
ورزش در کودکان و نوجوانان

عیدی بچه ها را از آنها نگیرید.

با فرارسیدن ایام نوروز بسیار از خاطرات برای افراد زنده می شود. کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها با دیدن تکاپوی بزرگترها در خرید شب عید یا خانه تکانی، همین طور با دیدن سبزه، ماهی های قرمز و ...، تمام مراسم نوروز را مجسم می کنند. تا می توانیم بایستی خاطراتی لذت بخش برای کودکان بسازیم. توجه به این نکته بسیار مهم است که داشتن خاطرات خوب، نظر افراد را نسبت به خودشان مثبت تر می سازد. این که کودکان احساس کنند موجوداتی دوست داشتنی هستند و دیگران برای آنها ارزش و اعتبار قائلند. در شکل گیری اعتماد به نفس و شخصیتی قوی در آنان بسیار مؤثر است.

یکی از خاطرات بسیار جالب افراد، گرفتن عیدی است. به ویژه بچه ها عیدی گرفتن را بسیار دوست دارند و از آن لذت می برند. به علاوه، این کار حکم ابراز علاقه و احترام گذاشتن را دارد و برای هر فردی مهم است. وقتی افراد به یکدیگر کارت تبریک می دهند به این معناست که برای هم ارزش و احترام قائل هستند. در عید نوروز ما ایرانیان به بچه ها گفته می شود که عمو نوروز برای آنها عیدی می آورد و آن را زیر بالش آنان قرار می دهد. مسیحیان نیز می گویند که شب کریسمس بابانوئل هدیه هایی به درخت کریسمس آویزان می کند و آنان نیز همچون ما در سال جدید به یکدیگر هدیه می دهند و به ویژه به بچه ها.

برخی والدین، پولهای عیدی کودکان را به بهانه های مختلف از آنها می گیرند و آنها را از لذت عیدی داشتن و خرید کردن محــروم می کنند که این کار درسـتی نیست.

بر گرفته از روزنامه اطلاعات- افسانه میرشفیعی

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب کودکان و نوجوانان کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.