تبیان، دستیار زندگی
در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های غرب آسیا از ساعت 16:30 عصر دیروز تیم ملی ایران در برابر عراق قرار گرفت و در پایان توانست با نتیجه دو بر یک حریف خود را شکست دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران فینالیست شد

تیم ملی فوتبال ایران

بخش ورزشی- در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های غرب آسیا از ساعت 16:30 عصر دیروز تیم ملی ایران در برابر عراق قرار گرفت و در پایان توانست با نتیجه دو بر یک حریف خود را شکست دهد.

گل‌های ایران را در این بازی که در پایان نیمه اول بدون گل مساوی به پایان رسیده بود، سید جلال حسینی (58) و محمد غلامی (81) به ثمر رساندند.

برای تیم ملی در این دیدار سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی،حنیف عمران‌زاده، محمد نصرتی،احسان حاج صفی،خسرو حیدری،ایمان مبعلی، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، میلاد میداودی(میلاد زنیدپور) و مهرداد اولادی (محمد غلامی) به میدان رفتند.

کویت حریف ایران در فینال

در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال غرب آسیا جمعه شب تیم ملی فوتبال کویت در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان به مصاف یمن رفت و در حالی وقت معمول مسابقه را با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل این تیم پشت سر گذاشته بود، در ضربات پنالتی به برتری 4 بر3 دست یافت و به دیدار نهایی این رقابت‌ها راه یافت.

در این بازی ابتدا تیم یمن با گل دقیقه 55 علی النونو از تیم کویت پیش افتاد اما با گل دقیقه 72 احمد سعد الرشیدی کار به تساوی کشیده شد.

در ضربات پنالتی جراح العتیقی، فهد ابراهیم الانصاری، حسین الموسوی و سعود عبدالعزیز المجمد برای تیم کویت موفق به گلزنی شدند اما احمد سعد الرشیدی پنالتی سوم این تیم را از دست داد. از سوی دیگر زاهر فرید، علی النونو و منصر باحاج پنالتی‌های تیم یمن را به ثمر رساندند و پنالتی اول و چهارم این تیم توسط هیثم الاصبحی و باسم سعید العاقل وارد دروازه تیم کویت نشد.

بدین ترتیب دیدار نهایی مسابقات فوتبال غرب آسیا - جام زر ماکارون - ساعت 21:30 روز یکشنبه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان بین دو تیم ایران و کویت برگزار خواهد شد.

این برای پنجمین بار است که تیم ملی فوتبال ایران به دیدار نهایی مسابقات فوتبال غرب آسیا صعود می کند و این شانس را دارد که پنجمین عنوان قهرمانی خود را در این رقابت‌ها بدست آورد.

منبع:خبرآنلاین/مهر

تنظیم:سعید آقازاده