تبیان، دستیار زندگی
کتاب سلیم ابن قیس هلالی که با نام اسرار آل محمد شهره گشته است، اولین کتاب روایی و تاریخی شیعه است که در صحت آن تردیدی نمی توان داشت چرا که این کتاب به دلایلی چند در میان خواص شیعه دست به دست گشته و در مقاطع مختلف به ائمه و یا اصحاب خاص ایشان عرضه شده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسرار آل محمد
اللهم صلی علی محمد و آل محمد

کتاب سلیم ابن قیس هلالی که با نام اسرار آل محمد شهره گشته است، اولین کتاب روایی و تاریخی شیعه است که در صحت آن تردیدی نمی توان داشت چرا که این کتاب به دلایلی چند در میان خواص شیعه دست به دست گشته و در مقاطع مختلف به ائمه و یا اصحاب خاص ایشان عرضه شده و از سوی آن بزرگواران به صراحت مورد تایید قرار گرفته است . یکی از این خواص «ابان» نام دارد که از قول او در کتاب آمده است:

به حج رفتم و به محضر امام علی بن حسین (ع) وارد شدم. نزد ایشان، ابوالطفیل عامر بن واثله از یاران پیامبر (ص) و از برگزیدگان یاران علی (ع) بود. نزد امام، عمر فرزند ام سلمه – همسر پیامبر خدا- را آن جا دیدم. کتاب سلیم را به امام علی بن حسین (ع) و آن ها نشان دادم. عمر و عامر هر روز آنجا آمده و احادیث را برای امام (ع) می خواندند و سه روز این کار طول کشید. سپس حضرت فرمود: سلیم راست گفته است، خداوند او را بیامرزد. این ها سخنان ما می باشد و همه آن ها را می شناسیم.

ابوالطفیل و عمر به ابی سلمه گفتند: در کتاب سلیم، حدیثی نیست مگر این که آن را از علی – درود خداوند بر او باد – و از سلمان و ابوذر و مقداد شنیده ایم.

 برای خرید کتاب اسرار آل محمد کلیک کنید.

تنظیم: آقایی

برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.