تبیان، دستیار زندگی
بعضی وسایل تاشونده‌اند و به‌راحتی به كوچك‌ترین اندازه در می‌آیند. اما بعضی لوازم این طور نیستند. اگر وسیله‌ای بزرگ به نظر می‌رسد پس حتما بزرگ است آن‌ را با محیط منطبق و هماهنگ كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متناسب با زندگی های امروزی

خانه

نگرانی در مورد مصرف انرژی و هزینه زندگی روزی باعث می‌شود افراد درباره ضرورت خانه‌های بزرگ تجدید‌نظر كنند!

چه بخواهید از خانه‌ای بزرگ به آپارتمانی كوچك‌تر بروید و چه برای اولین بار صاحب‌خانه شده‌اید و می‌خواهید چیدمان آپارتمان نقلی خود را شروع كنید، در هر دو صورت مدیریت خاص خود را می‌طلبد. شاید در آینده نقل مكان به جای كوچك‌تر مهم‌ترین موضوع دكوراسیون‌های منزل شود.

اگر به هر دلیلی از جای بزرگ به كوچك می‌روید، نگران نباشید در دكوراسیون آن اصول اولیه در مورد لوازم اضافی و استفاده از وسایل چند منظوره را رعایت كنید، یك قدم جلوتر رفته اندازه وسایل را متناسب با محیط كنید و از تاثیر رنگ، بافت و نورپردازی غافل نشوید.

چطور مشكل وسایل اضافی را حل كنیم؟

بیشتر از هر چیز به راحتی و سبك بپردازید. مجبور نیستید در خانه‌ای خسته‌كننده با وسایلی كه هماهنگی‌ با آن ندارند، زندگی كنید. با چیدمان، زاویه‌ها، پرداختن به اتاق‌های كوچك‌تر همچنان از زندگی در محیطی مناسب و آرام بهره‌مند شوید.

چطور با زاویه‌ها خانه را بزرگ‌تر نشان دهیم

با كمی تغییر، حتی اتاق‌های كوچك، بزرگ‌تر به نظر خواهند رسید.

تناسب وسایل با محیط:

گاهی بعضی وسایل برای بعضی اتاق‌ها بسیار بزرگند. صرف نیاز به داشتن یك وسیله دلیل این كه آن را هر جایی قرار دهید، نیست چون مناسب و هماهنگ با آن محیط نخواهد بود. به عبارت دیگر اگر نتوانید از كنار یك وسیله به‌راحتی بگذرید و اگر ظاهری نامنظم به محیط دهد، یا محیط خیلی شلوغ است یا آن وسیله خیلی بزرگ است، باید برای تغییرشان فکری کرد.

تختخواب تاشو

از راهرو باریك یا گوشه‌های تنگ بهترین استفاده را ببرید.

بعضی وسایل تاشونده‌اند و به‌راحتی به كوچك‌ترین اندازه در می‌آیند. اما بعضی لوازم این طور نیستند. اگر وسیله‌ای بزرگ به نظر می‌رسد پس حتما بزرگ است آن‌ را با محیط منطبق و هماهنگ كنید.

تختخواب بزرگ‌ترین وسیله شما در یك خانه است. برای حل این مشكل، تاشونده‌ها و نوع دیواری آن را انتخاب كنید.

طبقه‌دار بودن آن‌ها از بیرون، جای مناسبی برای گذاشتن آباژور و ساعت رومیزی است و در فضا صرفه‌جویی می‌شود.

از مبل و ز صندلی تختخواب‌شو استفاده كنید. در صورت نیاز به صندلی، نوع تاشو آن كه بعد از استفاده بتوان در كمد گذاشت، مناسب است.

میزهای شیشه‌ای از نظر بصری تناسب ایجاد می‌كنند ضمن آن كه در كاربرد آن‌ها خدشه‌ای وارد نمی‌شود. سعی كنید صندلی‌ها پایه باریك باشند و رومبلی‌ها چین‌دار و پلیسه‌دار نباشند.

اگر چوب میز، پرداخت‌شده و روشن‌تر‌ باشد، كوچك‌تر به نظر ‌رسیده و مناسب‌تر است.

سعی كنید از چراغ‌هایی با سایه كم و نیم‌رخ باریك استفاده كنید.

نورپردازی و دكوراسیون با لامپ‌ها روشی است كه گرما و صمیمیت محیط را مضاعف و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و حالت خوشامدگویی دارد.

به یاد داشته باشیم زیادی وسایل، فضا را به هم ریخته و اگر خیلی بزرگ باشند ناهماهنگ نشان می‌دهد. بهترین راه اصلاح آن‌ها و قرار دادنشان به صورت دوتایی یا سه‌تایی است، جای زیادی باز می‌شود و محیط اطراف درهم نشان داده نمی‌شود.

همشهری

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

آپارتمان را کج نخرید

کارخانه تولید آرامش

گرد بودن بزرگی می آورد!

طراحی متفاوت

جایی برای در کنار هم بودن

فضایی دلنشین تر

نا گفته های نور پردازی

مکان های مخفی را بشناسید

خانه نگو، بهشت بگو

زندگی شاهانه در قصری کوچک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.