تبیان، دستیار زندگی
هرچند در تاریخ نگار این روزها با نام هفته دفاع مقدس همراه شده است، اما کمتر کسی می تواند هشت سالی را که شب و روزش با جنگ و اخبار میدان رزم مملو از درد شده بود، فراموش کند. تنها 4 روز فرصت باقی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مروری بر آسمانی ها

موزه شهدا

هرچند در تاریخ نگار این روزها با نام هفته دفاع مقدس همراه شده است، اما کمتر کسی می تواند هشت سالی را که شب و روزش با جنگ و اخبار میدان رزم مملو از درد شده بود، فراموش کند. هشت سالی که پدران زیر صدای انفجار و کودکان با نوای شبانه دعاهای مادر سپری می کردند تا به لطف خدا این امتحان سخت به پایان آید.

آن روزها هر نامه ای که به دست خاکریزنشینان می رسید سرشار از امید و توکل بود و هر نامه ای که به دست زنان و کودکان پشت سنگر می رسید، دعوت کننده به صبر بود و تلاش برای جهاد نفس. آن روزها جان های مجروح مرکب عروج روحانی و پروازهای بی انتها بودند. آن روزها از پیام هایی سرشار بودند که امروز گاه در میان آهن آلات تکنولوژی و کلمات پر طمطراق پیشرفت کم رنگ شده است.

موزه شهدا

پس باید شتافت. شتافت تا با مروری بر تاریخ سازان و زندگی و آرمان هایشان باز هم روح آن روزها را زنده کرد. بازماندگان آن روزها به دور هم جمع شدند و یادگاری های هم رزمان و هم سنگران خود را در گوشه ای از زمین پاک ایران اسلامی گرد آورده اند. برادر و خواهر ایرانی مسلمان من! بیایید با هم به دیدار مجدد آثار و ماترک شهدا برویم، شاید با این کوچک ترین گام برای تربیت و بازتولید چنین دردانه هایی دست مان پر گردد.

تاریخ بازدید از موزه شهدای هشت سال دفاع مقدس: چهارشنبه 14/7/89

مکان: تهران، خیابان آیت الله طالقانی، نبش خیابان شهید سید عباس موسوی (فرصت)، موزه مرکزی شهدا

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند اینجا کلیک کنند