تبیان، دستیار زندگی
در ادامه‌ی هفته‌ی نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال كشور، بعدازظهر امروز شش دیدار در نقاط مختلف كشور برگزار شد. در ورزشگاه آزادی تهران دو تیم استقلال و سایپا به قضاوت مسعود مرادی به مصاف یكدیگر رفتند كه در نیمه‌ی اول این دیدار، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته‌ی نهم لیگ برتر باتوقف استقلال وصدرنشینی ذوب آهن به پایان رسید


در ادامه‌ی هفته‌ی نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال كشور، بعدازظهر امروز شش دیدار در نقاط مختلف كشور برگزار شد.

در ورزشگاه آزادی تهران دو تیم استقلال و سایپا به قضاوت مسعود مرادی به مصاف یكدیگر رفتند كه در نیمه‌ی اول این دیدار، دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند. در نیمه‌ی دوم، تیم استقلال با تغییراتی در تركیب خود سعی در تهاجمی‌تر ساختن شیوه‌ی بازی خود داشت اما حملات سراسیمه و بدون برنامه‌ی این تیم نتوانست دروازه‌ی سایپا را با خطر جدی روبه‌رو سازد. در مقابل، بازیكنان سایپا با استفاده از ضدحملات چندین موقعیت را بر روی دروازه‌ی استقلال خلق كردند كه عملكرد مناسب طالب‌لو در درون دروازه، فرصت گلزنی را از مهاجمان سایپا گرفت. در دقایق پایانی بازی تیم استقلال یك فرصت مناسب گلزنی را توسط امیرآبادی و هاشم‌زاده از دست داد تا در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل پایان یابد.

* برانكو ایوانكویچ سرمربی تیم ملی، تماشاگر ویژه‌ی این دیدار بود.

* در طول بازی، تماشاگران استقلال بارها به خاطر دعوت نشدن بازیكنان این تیم به تیم ملی علیه برانكو شعار دادند.

در ورزشگاه شهید نصیری یزد، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان موفق شد در بازی یك‌طرفه، میزبان خود، شهید قندی یزد را با نتیجه‌ی 5 بر یك شكست دهد. با كسب این نتیجه، تیم فوتبال ذوب‌آهن در پایان هفته‌ی نهم به صدر جدول رده‌بندی بازگشت.

در ورزشگاه حافظیه‌ی شیراز، تیم فوتبال فجر شهیدسپاسی، نخستین پیروزی خود در لیگ برتر را به دست آورد و تیم فوتبال ملوان انزلی را با یك گل مغلوب كرد.

دیدار تیم‌های شموشك نوشهر و برق شیراز نیز در ورزشگاه شهدای نوشهر به تساوی یك بر یك انجامید.

تیم فوتبال ابومسلم خراسان نیز با تساوی یك بر یك سپاهان اصفهان را در خانه متوقف كرد. گفتنی است در جریان این دیدار، پس از به ثمر رسیدن گل تساوی سپاهان، بازیكنان و مربی ابومسلم به شدت به داور مسابقه اعتراض كردند كه این موضوع، بازی را با وقفه‌ای ده دقیقه‌ای روبه‌رو كرد.

به گزارش ایسنا، در سایر رقابت‌های هفته‌ی نهم، دیدار تیم‌های پرسپولیس با صباباتری دو بر دو و فولاد خوزستان با پاس تهران صفر بر صفر مساوی شده و راه‌آهن تهران با نتیجه‌ی 3 بر یك استقلال اهواز را شكست داده بود.

جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته‌ی نهم بدین شرح است:

1-ذوب‌آهن اصفهان 18 امتیاز

2- پاس تهران 16 امتیاز

3- سپاهان اصفهان 16 امتیاز

4- استقلال تهران 15 امتیاز

5- سایپا تهران 14 امتیاز

6- فولاد خوزستان 14 امتیاز

7- استقلال اهواز 13 امتیاز

8- ملوان بندرانزلی 12 امتیاز

9- راه‌آهن تهران 12 امتیاز

10-پرسپولیس تهران 10 امتیاز

11- صباباتری تهران 10 امتیاز

12- شهید قندی یزد 10 امتیاز

13- فجر شهیدسپاسی شیراز 9 امتیاز

14-شموشك نوشهر 8 امتیاز

15- ابومسلم خراسان 7 امتیاز

16- برق شیراز 7 امتیاز