تبیان، دستیار زندگی
ما هیچ‌گونه مقابله‌ای با اهالی فرهنگ و سینما نداریم و حتی نشست‌های متعددی در این زمینه برگزار کرده‌ایم تا تعامل و ارتباط مناسبی پیدا کنیم. البته در این ماجرا، خود آقای فرهادی نیز متوجه اشتباه خود شده است. اینکه کسی آرزو کند که فردی ضد انقلاب مثل محسن مخم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش وزیر ارشاد به لغو پروانه ساخت فیلم اصغر فرهادی

اصغر فرهادی ، محمد

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قضیه اصلی، در این حاشیه‌سازی‌ها، موضوع فرهادی و فیلمش نیست ما با صحنه‌گردانان این مسئله کار داریم و معتقدیم که گروه‌های فرهنگی و هنری باید دست از سیاسی‌کاری بردارند.

به گزارش خبرآنلاین،سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌‌های دیجیتال، در خصوص لغو پروانه ساخت فیلم اصغر فرهادی و حواشی ایجاد شده درباره جشن خانه سینما گفت: ما هیچ‌گونه مقابله‌ای با اهالی فرهنگ و سینما نداریم و حتی نشست‌های متعددی در این زمینه برگزار کرده‌ایم تا تعامل و ارتباط مناسبی پیدا کنیم.

وی افزود: اما اگر گروهی بخواهند به عنوان یک جشن برنامه‌ای برپا کنند که جامعه اسلامی را به استهزا بکشند، این را محکوم می‌کنیم.

حسینی در عین حال تصریح کرد: البته در این ماجرا، خود آقای فرهادی نیز متوجه اشتباه خود شده است. اینکه کسی آرزو کند که فردی ضد انقلاب مثل محسن مخملباف و خانواده‌اش برگردد به ایران و انتظار هم داشته باشد که ما برایش فرش قرمز پهن کنیم نشان می‌دهد که مسئله دیگر صنفی و سینمایی نیست.

وی توضیح داد: ما با هیچ شخصی از جمله آقای فرهادی و یا دیگرانی که تحت تاثیر هیجانات حرفهایی زده‌اند بحثی نداریم حرف ما با حلقه گردانان این محافل است و موضوع ما آقای فرهادی نیست، با صحنه‌گردانان این مسئله کار داریم و معتقدیم که گروه‌های فرهنگی و هنری باید دست از سیاسی‌کاری بردارند و کارهای صنفی خودشان را انجام دهند.

بنابر گزارش خبرآنلاین، نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌‌های دیجیتال صبح 5شنبه 8مهرماه با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عیسی زارع‌پور، رییس چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در ساختمان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

البته در این ماجرا، خود آقای فرهادی نیز متوجه اشتباه خود شده است. اینکه کسی آرزو کند که فردی ضد انقلاب مثل محسن مخملباف و خانواده‌اش برگردد به ایران و انتظار هم داشته باشد که ما برایش فرش قرمز پهن کنیم نشان می‌دهد که مسئله دیگر صنفی و سینمایی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به صورت میانگین مجموعه آثار ارایه شده به بخش‌های مختلف حدود 60 درصد و تعداد غرفه‌ها حدود 30 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: بیشترین رشد مربوط به پایگاه‌های اینترنتی است که در سال 88 حدود شش هزار سایت و پایگاه داشتیم که امسال این تعداد به 15 هزار پایگاه رسیده است.

وی تصریح کرد: امسال یکی از بخش‌های مورد توجه ما در این نمایشگاه چهارم حمایت از پدیدآورندگان آثار دیجیتال شناسنامه‌دار کردن این آثار و نظام‌مند ساختن ساختار دیجیتالی کشور است. نمایشگاه چهارم در وسعت 70 هزار متر و با بیش از 850 غرفه و ارایه بیش از 20 هزار اثر برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون توانسته‌ایم 20 مرکز فرهنگی دیجیتالی راه‌اندازی کنیم که تعداد آن تا بهار آینده به 500 مرکز دیجیتالی- فرهنگی خواهد رسید.

وی یادآور شد: همچنین حدود 600 نشست تخصصی و آموزشی نیز در نمایشگاه امسال با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار می‌شوند که در این زمینه می‌توان گفت عمده‌ترین اهداف ما در برگزاری نمایشگاه چهارم جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی، اسلامی در حوزه‌ رسانه‌های دیجیتال است.

وی همچنین گفت: نمایشگاه امسال از حمایت نمایشگاه‌هایی چون سوئیت آلمان که از بزرگترین نمایشگاه‌های ‌آی‌تی در دنیاست، برخوردار است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: یکی از تلاش‌های عمده ما در برپایی نمایشگاه امسال ایجاد ارتباط و پیوند بین تولیدکنندگان رسانه‌های دیجیتال در جهان اسلام است که امیدواریم یک ارتباط تشکیلاتی بین تولیدکنندگان آثار دیجیتالی جهان اسلام صورت گیرد.

وی از حضور 15 کشور در نمایشگاه چهارم خبر داد و گفت: جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال چهارم در شش بخش مختلف برگزار می‌شود که نرم‌افزارهای رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی، هنرهای دیجیتال، پژوهش و فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال از جمله بخش‌های این جشنواره است.

شایان ذکر است مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال 15 مهر برگزار می شود و این نمایشگاه به مدت 10 روز ادامه دارد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی