تبیان، دستیار زندگی
خدیجه خراسانی از جمله شیر زنان ایران زمین است که در دوران دفاع مقدس تمام هستی اش را برای رزمندگان گذاشت و تاکنون نیز نقش زینب گونه اش را به درستی ایفا کرده است. وی که معروف به حشمت خانم است از جمله یادمان ها و از شیر زنان گلستانی است که فداکاری هایش د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین غم یک شیرزن

بانوان ایران زمین در طی جنگ تحمیلی با پیروی از مکتب عاشورا و پیام رسان آن زینب ‌کبری حماسه‌های فراموش نشدنی آفریدند که تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند.

زنان شجاع آن دوران ،حماسه‌ سازان گمنامی بودند که شجاعت و شهادت را به مردان و فرزندان خود آموختند و به وجود فرزندان فداکارشان افتخار می‌کردند.

این بانوان، آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری و اسطوره‌های شهادت و شهامت اند، فرار از دشمن برای آنها مفهومی نداشت و بر این عقیده بودند که تا آخرین نفس نباید پشت به دشمن کرد، زیرا "ایران، سرزمین ایثار، مقاومت و شهادت" است.

زنی که چندین بار به جبهه رفت
عکس تزئینی است

"خدیجه خراسانی" از جمله شیر زنان ایران زمین است که در دوران دفاع مقدس تمام هستی اش را برای رزمندگان گذاشت و تاکنون نیز نقش زینب گونه اش را به درستی ایفا کرده است.

وی که معروف به "حشمت خانم" است از جمله یادمان ها و از شیر زنان گلستانی است که فداکاری هایش در ذهن و خاطره اهالی رنگین کمان ایران ثبت و ضبط شده است.

این بانوی فعال دوران دفاع مقدس، اکنون تنها و خانه نشین شده و نیاز است برای پاسداشت فداکاری های این بانوی فداکار، حداقل، یاد و نشانی از وی شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان که به همراه جمعی از مسئولان شهرستان به دیدار این بانوی گرگانی رفته است، معتقد است:

شاید در دوران جنگ تحمیلی اگر نبود ستادهای مردمی که از رزمندگان حمایت و پشتیبانی می کردند، سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می خورد.

عبدالرضا چراغعلی بیان داشت:

شاید کمتر کسی از بازماندگان دوران جنگ تحمیلی در گرگان باشد که با نام خدیجه خراسانی  (حشمت خانم) آشنا نباشد.
خانم خدیجه خراسانی

وی افزود: خانم خراسانی تمام هستی اش را برای رزمندگان دوران دفاع مقدس گذاشت و با سازماندهی ستادهای حمایت مردمی از رزمندگان در طول دفاع مقدس هدایای مردمی و محموله های تدارکاتی و مورد نیاز رزمندگان را از شهروندان گرگانی جمع آوری می کرد و تحویل فرماندهان جنگ می داد و خود نیز بارها در جبهه های حضور پیدا کرد.

وی افزود: اگر چه امروز، حشمت خانم تنها و غم زده است و در خانه کوچک خود ، خانه نشین است و دیگر کسی یادی از او نمی کند اما یاد و خاطره این زن فداکار گرگانی تا ابد در دل رزمندگان دیروز این دیار ماندگار خواهد بود.

گویی همین دیروز بود که صدایی رسا و آشنا، در کوچه و خیابان های گرگان بلند صدا می زد :

"خواهر، برادر! رزمندگان در خط مقدم نیازمند کمک های شما هستند".

اگرچه در تاریخ، بیشتر بر جنبه‌های عاطفی و احساسی زنان تکیه شده است، ولی زنان ما طی حماسه دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان دلیر و غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم پوشی کنند و عشق به اسلام و میهن سبب شده بود که آنان خانواده و خودشان را از خاطر ببرند و تنها به آن مصلحت عالی بیندیشند.

در این دوران، زنان آگاه، فعال و پرتوان کشورمان در فعالیت های پر تحرک و فراوانی همچون مقاومت در صحنه‌های نبرد، امدادگری، خدمات پشتیبانی و غیره شرکت داشتند.

گلستان حدود چهار هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است که برخی از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

منبع :خبرگزاری مهر

تنظیم : فرهنگ پایداری تبیان