تبیان، دستیار زندگی
ه "سوخته از آفتاب 2" سرگئی میخالکف، فیلمساز روس برنده اسکار، هفته گذشته شصتمین سالروز تولد خود را سر صحنه فیلم جدیدش "سوخته از آفتاب 2" جشن گرفت. به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، یرگئی میخالکف" که درست یک دهه پیش با قسمت اول "...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن تولد فیلمساز سرشناس روس سر صحنه "سوخته از آفتاب 2"


سرگئی میخالکف، فیلمساز روس برنده اسکار، هفته گذشته شصتمین سالروز تولد خود را سر صحنه فیلم جدیدش "سوخته از آفتاب 2" جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، یرگئی میخالکف" که درست یک دهه پیش با قسمت اول "سوخته از آفتاب" اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برای خود و کشورش به ارمغان آورده بود، در مصاحبه‌ای گفت: " خوشبختانه هیچ وقتی برای نگاه کردن به گذشته و جمع‌بندی آنچه گذشت ندارم. این روزها تمام وقتم را ساختن قسمت دوم " سوخته از آفتاب " پر کرده است."

از جمله دیگر جوایز بین‌المللی "میخالکف"، می‌توان به شیر طلایی "ونیز" و جایزه بزرگ جشنواره "کن" اشاره کرد.

فیلمساز بزرگ روس در ادامه مصاحبه خود افزود: "هر نقش و فیلمی بخشی از زندگی من است و . . . انجام کاری که دوستش دارید همان چیزی است که دنبالش هستید. اگر شما از کارتان لذت ببرید و اطرافتان را دوستان و همکارانی فراگرفته باشند که شما را درک و لذت یک تجربه مشترک را با شما قسمت می‌کنند، دیگر چه آرزویی می‌توانید داشته باشید؟"

میخالکف کار خود را در عرصه سینما با بازی در کمدی رمانتیک "ملاقات در مسکو" در سال 1963 آغاز کرد و ده سال بعد با فیلم جنگی "در خانه در میان غریبگان ..." برای نخستین بار روی صندلی کارگردانی نشست.

" سوخته از آفتاب " داستان تراژیک آخرین روزهای خوش زندگی خانواده یک قهرمان بلشویک را پیش از قربانی شدن در دستگاه تصفیه حزبی استالین به تصویر کشیده است.

منبع : خبرگزاری مهر