تبیان، دستیار زندگی
برای نخستین بار در طول تاریخ قرار است با تیم ملی برزیل بازی كنیم .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاقات‌های عجیب ایران – برزیل

ملاقات های ایران - برزیل

برای نخستین بار در طول تاریخ قرار است با تیم ملی برزیل بازی كنیم. البته قبلا دو بار با تیم‌های المپیك و آماتور برزیل روبه‌رو شد‌ه‌ایم كه حاصل آن یك پیروزی یك – صفر در المپیك مونیخ با گل مجید حلوایی و یك تساوی 2-2 در شیراز بوده است.

ولی حالا كه هفت پله در رنكینگ فیفا صعود كرده‌ایم، برزیلی‌ها قرار است در ابوظبی با ما یك دیدار دوستانه برگزار كنند. هر چند در فهرست نفراتشان اثری از جولیو سزار، مایكون، لوسیو، میشل باستوس، فیلیپه ملو و لوئیز فابیانو دیده نمی‌شود ولی به هر حال مانو منه‌زس سرمربی تیم ملی این كشور 23 بازیكن را برای این مسابقه دعوت كرده كه چهره‌های سرشناسی چون دنی‌آلوز، رامیرز، آلكس، روبینیو، نیلمار، پاتو و... در بین آنها دیده می‌شوند.

افشین قطبی كه خیلی از تیم‌ها را مثل كف دستش می‌شناسد اعلام كرده كه با توجه به تغییرات اعمال شده در برزیل بعد از جام‌جهانی، شناختش از این تیم زیاد نیست ولی به هر حال او با قلب شیر و تیم پرانگیزه‌اش كه قصد دارد قهرمان جام ملت‌های 2011 آسیا شود، از رویارویی با برزیل هم استقبال می‌كند.

از همین حالا تصور كنید وقتی این برزیلی‌های پرمدعا با ستاره‌های تیم‌ملی ما روبه‌رو شوند، چه بلایی سرشان می‌آید.

با توجه به شناخت نسبی كه از وضعیت برزیلی‌های دعوت شده به تیم ملی كشورشان داریم و همچنین به خاطر اسم و رسم نفرات آنها به نظر می‌رسد ویكتور دروازه‌بان این تیم باشد. دنی آلوز (راست)، آلكس و تیاگوسیلوا (وسط) و آدریانو (چپ) خط دفاعی زردپوشان را شكل می‌دهند كه آلكس و تیاگو باید با مهرداد اولادی انرژیك ما بجنگند، دنی آلوز با زنیدپور روبه‌رو می‌شود و آدریانو هم باید جلوی فرارهای سریع و سانترهای خسرو حیدری را بگیرد. لوكاس لیوا بازیكن لیورپول هافبك دفاعی برزیل است كه مجبور خواهد بود با مهندس ما یعنی ایمان مبعلی مصاف دهد، رامیرز در سمت چپ خط میانی با هافبك دفاعی سمت راست ما یعنی آندرانیك تیموریان روبه‌رو خواهد شد واگر جواد نكونام بتواند مجوز باشگاه اوساسونا را بگیرد بد به حال وسلی‌لوپز كه مجبور خواهد شد با كاپیتان ما دوئل كند، البته اگر نكونام نیاید هم پژمان نوری مثل شیر آماده است تا حساب هافبك راست وردربرمن آلمان را كف دستش بگذارد.

تیم ملی ایران

لطفا روی پاتو حساب نكنید چون یحتمل سیدجلال حسینی و هادی عقیلی به او اجازه نفس كشیدن را نخواهند داد،‌ روبینیو هم اگر تمام تكنیك خود را به كار گیرد و در فرم ایده‌آلش باشد شاید بتواند از محمد نصرتی یكی – دو بار رد شود چون به هر حال دفاع راست پست تخصصی كاپیتان تراكتورسازی نیست. در واقع تنها نگرانی‌ ما به سمت چپ دفاعمان برمی‌گردد چون احسان حاج‌صفی خیلی تهاجمی و رو به جلو بازی می‌كند و ممكن است برزیلی‌ها از فضای پشت سر او با نیلمار دردسرساز شوند.

البته فراموش نكنیم كه ما سیدمهدی رحمتی را درون دروازه داریم كه از تمام سنگربانان دعوت شده به تیم ملی برزیل گران قیمت‌تر است و اگر مردان سرزمین قهوه‌ هوس نكنند كه دوباره پای سامبا و ژوگو بونیتو را وسط بكشند و شروع به كارهای محیرالعقول نكنند خود رحمتی یك تنه همه برزیلی‌ها را حریف است. مردی كه یك تنه تمام منافذ و معابر دفاعی تیم ملی را با هنرنمایی‌های خود طی دو سال اخیر پوشش داده‌، می‌تواند مقابل برزیلی‌ها ثابت كند برای این همه پول كه در فوتبال ما می‌گیرد، لیاقت دارد! از همین حالا نگران این برزیلی‌های بیچاره هستیم. منه‌زس كلی زحمت كشیده كه تیم مضمحل بعد از جام جهانی را بازسازی كند به خیال خودش حریف آسانی انتخاب كرده كه سر و شكلی به تیمش بدهد ولی نمی‌داند كه 11 شیر و كلی قلب شیر در ابوظبی چه بلایی می‌خواهند سرش بیاورند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری   منبع:گل