تبیان، دستیار زندگی
همیشه اشیاء قدیمی و دارای قدمت‌های چندساله مورد توجه قرار می‌گرفتند و در موزه‌ها و یا مکان‌هایی که آثار باستانی در آنجا نگهداری می‌شوند از آنها نگهداری می‌شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوربینی با لنز 100 ساله

همیشه اشیاء قدیمی و دارای قدمت‌های چندساله مورد توجه قرار می‌گرفتند و در موزه‌ها و یا مکان‌هایی که آثار باستانی در آنجا نگهداری می‌شوند از آنها نگهداری می‌شده است.

camera 100 year old lenz

آقای Tumas Givan یک عکاس فیلم‌های سینمایی است، همچنین او به طور آزاد هم عکاسی می‌کرده همچنین وی یک به اصطلاح «بندزن» و یا «وصله‌زن» هم نیز هست بدین‌معنی که با دست با اشیائی که چندان به درد نمی‌خوردند، اشیاء جدیدی را می‌سازد. او موفق شده یک لنز که متعلق به سال 1908 است را بر روی دوربین Canon5D خود ببندد.

یعنی یک دوربین با تکنولوژی امروزی و با لنزی که 102 سال سن دارد، حالا این لنز از کجا آمده است؟

camera 100 year old lenz دوربینی با لنز 100 ساله

آقای توماس یک تلفن داشته از دوست قدیمی خود که در حقیقت یک کارشناس لنزهای روسی بوده است؛ ولی به طور اسرارآمیزی این لنز قدیمی را که برحسب برآورد متعلق به 102 سال پیش و یا شاید قبل از آن بوده است در داخل یک Box از اشیاء قدیمی در یک کارگاه عکاسی پیدا کرده که بسیار غبارآلود و کثیف بوده و بزودی آن تعداد زیادی لک وجود دارد ولی امکان ترمیم وجود داشته، پس از ترمیم لنز فوق بر روی لنز آقای توماس بسته می‌شود.

نتیجه بسیار شگفت‌انگیز بود، این دوربین با یک قرن سن و سال و با یک عدسی ذره بینی و از جنس برنج عکس‌های بسیار زیبا و جالبی را خلق می کند.

عکس‌های این دوربین کنتراست گسترده‌ای ندارد (سیاه ـ سفید است) و به طور خلاصه بخواهیم این لنز را توضیح دهیم تمامی کاری که شما نیاز دارید برای گرفتن یک عکس تاریخی با نورهای مناسب تیره و روشن انجام دهید این دوربین برای شما انجام می‌دهد.

گذشته از عکس‌های فوق‌العاده و اسرارآمیز بودن این لنز، ما می‌توانیم یک درس دیگر هم از این موضوع بگیریم.

اینکه تکنولوژی‌های عکاسی و عکس‌برداری می‌آیند و می‌روند ولی عکاسی به واقع با نورپردازی مناسب نسبت مستقیم دارد.

به خاطر همین است که هر فردی باید بهترین لنزی را که توان خرید آن را دارد تهیه کند.

به یاد داشته باشید یک لنز خوب می‌تواند عمری به مراتب طولانی‌تر از عمر شما داشته باشد.

منبع: http://www.wired.com/gadgetlab/2010/09/102-year-old-lens-on-canon-5d-mkii/

نوشته ی: فائزه سیدخاموشی