تبیان، دستیار زندگی
چشم ‌ها تحت تاثیر یک مکانیسم خاص تا حد ممکن از خودشان در برابر نورهای مرئی مضر مراقبت می‌کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوختگی چشم‌ها در جوشکاری

جوشکاری

چشم ‌ها تحت تاثیر یک مکانیسم خاص تا حد ممکن از خودشان در برابر نورهای مرئی مضر مراقبت می‌کنند، اما اشعه‌ هایی که تنها یک طول موج از آنها هنگام جوشکاری مرئی هستند، آنقدر برای چشم مضرند که دیگر هیچ مکانیسمی نمی‌تواند از چشم‌ها در این خصوص محافظت کند.

البته این پیامد تاخیری است و فرد در ابتدا متوجه مشکل نمی‌شود و به تدریج بر اساس مدت و میزان تابش اشعه جوشکاری به چشم‌ ها، چند ساعت بعد علائم ظاهر می‌شوند.

راه های بهبود سوختگی چشم ها :

1- بهترین و موثرترین اقدام در برخورد با جوش ‌زدگی چشم ‌ها، شستشوی هر دو چشم با آب و خشک کردن و بستن آنها با پارچه ‌ای تمیز برای مدت چند ساعت است تا هیچ نوری وارد چشم‌ها نشود.

برخی خود را در تاریکی اتاق محبوس می‌کنند که این کافی نیست، بلکه باید چشم‌ ها بسته باشند و تا چند ساعتی به هیچ وجه آنها را باز نکرد.

2- از یک مسکن قوی مثل استامینوفن کدئین دار برای ایجاد یک خواب راحت استفاده کنید (حداقل برای چند روز، هر 6 ساعت یک تا دو عدد استامینوفن).

3- هر 6 ساعت یک بار، بانداژ چشم‌ها را باز کنید و ترشحات آن را با آب تمیز بشویید و مجددا ببندید و تا چند روز از عینک آفتابی در محیط‌ های باز استفاده کنید تا اگر کمی هم حساسیت باقی مانده است، بر طرف شود.

4- از قطره‌های چشمی بی‌ حسی که این روز‌ها باب شده است، جدا بپرهیزید، زیرا برای چشم‌ها خیلی مضر هستند و زمینه زخم‌های قرنیه را فراهم می‌کنند.

استفاده از هر نوع قطره چشمی بدون تجویز چشم پزشک جدا ممنوع است.

5- هر بار که این عارضه به سراغ شما می ‌آید، یک لایه از قرنیه چشم شما تخریب می‌شود و اگر این کار چند بار تکرار شود، در مدت کوتاهی به بیماری آب مروارید مبتلا خواهید شد.

دکتر کیوان رضوانی – جام جم

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

* مطالب مرتبط :

عوامل موثر بر بینایی

افراد در معرض خطر نابینایی و کم‌ بینایی

چرا معاینه ی چشم اهمیت دارد؟

مواد غذایی مفید برای تقویت چشم و بینایی (1) و (2)

باورهای غلط درباره چشم (1) و (2)

از چشم ها مراقبت کنیم

آیا چشم های شما نفس می کشند؟

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.