تبیان، دستیار زندگی
مدرسه راهنمایی گوهرشاد با انجام پروژه تغذیه و تناسب اندام در دوره پنجم جشنواره دانش آموزی سایت تبیان شرکت کردند. ریحانه سادات وجودی، صبا کدخدازاده، حورا احمدی، فائزه دانش دانش پژوهان عزیزی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد دانش آموزان مدرسه راهنمایی گوهرشاد

در پنجمین جشنواره دانش آموزی

دستاورد دانش آموزان مدرسه راهنمایی گوهرشاد در پنجمین جشنواره دانش آموزی

مدرسه راهنمایی گوهرشادبا انجام پروژه تغذیه و تناسب اندام در دوره پنجم جشنواره دانش آموزی سایت تبیان شرکت کردند. ریحانه سادات وجودی، صبا کدخدازاده، حورا احمدی، فائزه دانش دانش پژوهان عزیزی هستند که پروژه خود را با راهنمایی خانم قوی دل انجام داده بودند. لازم به ذکر است که این گروه به عنوان یکی از غرفه های برتر نمایشگاه انتخاب شد.

دستاورد دانش آموزان مدرسه راهنمایی گوهرشاد در پنجمین جشنواره دانش آموزی

تغذیه و تناسب اندام

سپاس فراوان خداوندی را که به ما جان داد و به جسم و جان ما نیرو، و به نیروی ما حرکت و به حرکت ما جهت و به جهت ما هدف، که همانا هدف نهایی خود اوست. تغذیه واژه ای عمومی برای بیان کل فرایند غذا خوردن، گوارش و رساندن مواد غذایی به سلول های بدن است. لازمه ی تغذیه ی خوب آن است که چندین گروه از مواد که برای حفظ تندرستی لازم و ضروری هستند، درغذای ما وجود داشته باشد.

دستاورد دانش آموزان مدرسه راهنمایی گوهرشاد در پنجمین جشنواره دانش آموزی

رژیم

یک رژیم غذایی سالم، شامل مخلوط متعادلی از تمام مواد مغذی است که عبارتند از: پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها و بعضی کانی ها، به همراه شکل غیر قابل گوارشی از کربوهیدرات ها که الیاف نامیده می شوند و برای گوارش و حفظ سلامتی روده لازم است.

دستاورد دانش آموزان مدرسه راهنمایی گوهرشاد در پنجمین جشنواره دانش آموزی

 چهار گروه غذایی اصلی 

1. کربوهیدرات ها: قند (موجود در تمام غذاهای شیرین) و نشاسته (موجود درغلات و غذاهای تهیه شده با آرد) کربوهیدرات های اصلی را تشکیل می دهند.

2. چربی ها: چربیها در گوشت و لبنیاتی از قبیل خامه،کره و پنیر وجود دارند مصرف زیاد چربی حیوانی برای انسان مفید نیست.

3. ویتامین ها و کانی ها: این دسته مواد را میتوان در میوه های تازه و سبزیجات و جگر یافت.

4. پروتئین ها: پروتئین ها عمدتاٌ در گوشت سفید و قرمز و همچنین تخم مرغ، پنیر، حبوبات (نظیر انواع نخود و لوبیا) و میوه های مغزدار وجود دارد. علاقه مندان می توانند پاورپوینت این گروه را ببینند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی