تبیان، دستیار زندگی
نکته اصلی اینجاست که چنین حمله هایی خود نشان از حساسیت فضای رسانه ای نسبت به انتشار «ملت ما» دارد، روزنامه ای که گفته می شود جریانی متفاوت از دسته بندی های سنتی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را نمایندگی می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخراج روزنامه نگار قبل از انتشار«ملت ما»!

روح الامینی

بخش سیاسی-در حالی که هنوز حتی نخستین شماره روزنامه «ملت ما» به صاحب امتیازی عبدالحسین روح الامینی بر روی پیش خوان روزنامه فروشی ها قرار نگرفته جوسازی های جریان های خاص به ویژه اپوزیسیون خارج نشین علیه این روزنامه آغاز شده است.

یک پایگاه اپوزیسیون خارج از کشور خبر از اخراج برخی از روزنامه نگاران روزنامه ای داد که هنوز نخستین شماره آن نیز منتشر نشده است! این پایگاه خبری با انتشار خبری مبنی بر اخراج برخی از روزنامه نگاران روزنامه «ملت ما» به این اقدام اعتراض و آن را محکوم کرده است!!

بر پایه این گزارش، انتشار چنین خبری در حالی صورت می گیرد که روزنامه یادشده هنوز بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار نگرفته و در حال تدارک انتشار نخستین شماره  است. این پایگاه خبری به گونه ای در خبر یادشده به موضوع پرداخته که گویی این اشخاص ـ به زعم آنها اخراج شده ـ با روزنامه قرارداد همکاری داشته و یا مدت ها در این روزنامه منتشر نشده قلم زده اند!

در تماس با یکی از مدیران روزنامه «ملت ما» در این خصوص، وی بیان داشت: ما برای آغاز به کار روزنامه از مدت ها قبل با روزنامه نگاران و خبرنگاران بسیاری گفتگو کرده و سعی داشتیم از بهترین نیروها، البته با حفظ اصول و خط مشی مان بهره ببریم و حتی در این میان به طور آزمایشی نمونه کار نیز از آنها درخواست کردیم، در این فرایند توانستیم با برخی از کسانی که هم  چهارچوب اصول و ارزش های روزنامه را پذیرفته و هم از نظر ما امکان همکاری وجود داشت به مرحله عقد قرار داد و شروع همکاری رسیدیم، اما با برخی دیگر، ضمن احترام به آنها و توانایی هایشان، به سبب تعارض دیدگاه و همچنین نپذیرفتن چهارچوب و اصول روزنامه، به توافق نرسیدیم به همین سبب اصولا همکاری ما آغاز نگردید که اکنون بحث اخراج وجود داشته باشد.

نکته اصلی اینجاست که چنین حمله هایی خود نشان از حساسیت فضای رسانه ای نسبت به انتشار «ملت ما» دارد،روزنامه ای که گفته می شود جریانی متفاوت از دسته بندی های سنتی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را نمایندگی می کند

این مقام مسئول در روزنامه افزود: برای ما جالب است که برای روزنامه ای که هنوز شماره نخست آن نیز منتشر نشده چنین خبر سازی هایی صورت می گیرد، البته ما نسبت به حساسیت هایی که به این روزنامه وجود دارد آگاهیم اما چنین هجمه ای آن هم قبل از انتشار روزنامه در نوع خود بی سابقه است.

وی در ادامه گفت: این حق طبیعی ماست که از اشخاص متعهد به اصول و باورهایمان در روزنامه استفاده کنیم و نسبت به کسانی هم که نتوانستیم به مرحله همکاری برسیم احترام قائلیم اما نمی توانیم در این خصوص خیلی هم متساهل برخورد کنیم.

این گزارش می افزاید: هر چند سخنان یکی از مدیران روزنامه و بررسی منطقی موضوع نشان می دهد که خبر منتشر شده نوعی جو سازی و بزرگ نمایی علیه این روزنامه بوده است، اما نکته اصلی اینجاست که چنین حمله هایی خود نشان از حساسیت فضای رسانه ای نسبت به انتشار «ملت ما» دارد، روزنامه ای که گفته می شود جریانی متفاوت از دسته بندی های سنتی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را نمایندگی می کند. همچنین دقت نظر مدیران روزنامه در انتخاب تحریریه و نویسندگان آن نشان از درک حساسیت یادشده دارد.

منبع:تابناک

تنظیم:سعید آقازاده