تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال کشورمان تنها چند امتیاز تا صعود به مرحله بعد جام جهانی ایتالیا فاصله داشت .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همیشه بازنده، بازنده نیست

تیم ملی والیبال ایران

بخش ورزشی - تیم ملی والیبال کشورمان تنها چند امتیاز تا صعود به مرحله بعد جام جهانی ایتالیا فاصله داشت که کم تجربگی و ناداوری داوران باعث شد تا ایرانی ها  نتوانند حماسه خود را تکمیل کنند. هر چند تلاش خیره کننده والیبالیست ها برای صعود کمی از قهرمانی نداشت.

دوشنبه شب می شد غم و اندوه را در چشم تمام ایرانی ها دید. حتی کسانی که برای اولین بار این ورزش را نگاه می کردند.

حوالی ساعت 22:30 دوشنبه شب تمامی ایرانی ها برای تماشای دلاورمردان ایرانی پای گیرنده ها نشستند تا شاید سربازان شان بتوانند بار دیگر غیرت را برای جهانیان به تصویر بکشند که الحق و الانصاف اینچنین هم شد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ مادران و پدرانی که خیلی از آنها شاید به ورزش علاقه هم نداشته باشند اما تسبیح به دست برای موفقیت فرزندان این مرز و بوم دست به دعا شدند تا ایرانی ها بتوانند از آبرو ریزی ورزش والیبال ایران در مقابل تیم میزبان در خاکش دفاع کند.

راستش پس از پایان ست دوم بازی تصور نمی کردیم ایرانی ها بتوانند در آن شرایط دشوار به بازی برگردند اما حسین معدنی از جوانان کشورمان مردانی با اراده آهنین ساخته بود تا ایتالیایی های خودخواه و مغرور را زمین گیر کند

ست اول را تیم ملی کشورمان بهتر از آنچه که تصور می شد بازی را آغاز کرد و توانست پا به پای لاجوردی پوشان اروپا بازی کنند اما در پایان اولین ست را به حریف واگذار کرد تا کار کمی برای ایرانی ها دشوارتر شود.

در حالی که همه انتظار داشتند ملی پوشان ایرانی ست دوم را بهتر از ست اول بازی کند اما اینگونه نشد و بازیکنان ایرانی در نمایشی ضعیف تمامی هموطنان خود را ناامید کردند و با اختلاف زیاد 15 امتیاز گیم دوم را به میزبان خود داد.

والیبال ایران - ایتالیا

راستش پس از پایان ست دوم بازی تصور نمی کردیم ایرانی ها بتوانند در آن شرایط دشوار به بازی برگردند اما حسین معدنی از جوانان کشورمان مردانی با اراده آهنین ساخته بود تا ایتالیایی های خودخواه و مغرور را زمین گیر کند تا بار دیگر انرژی و انگیزه ایرانی ها به تمامی جهانیان ثابت شود.

ست سوم که آغاز شد تیمی جدید وارد زمین شد و والیبالیست های ایرانی بدون توجه به نام حریف توانستند به خوبی بازی را در اختیار بگیرند و در یک نمایش خیره کننده اولین تیمی باشد که اولین ست را از تیم پرقدرت ایتالیا بدست می آورند. این پایان کار نبود و درخشش ایرانی ها در ست چهارم باعث شده بود تا شور و شوق از  ایرانی های حاضر در سالن که جمعیت فراوانی هم داشتند به خانه های ایرانی ها هم وارد شود.

حساسیت آنقدر به اوج خود رسیده بود که کمتر کسی می توانست در قبال صحنه های دیدار از خود عکس العملی نشان ندهد و نفس ها در سینه ها حبس شده بود. ملی پوشان کشورمان که به هیچ وجه دوست نداشتند از دور رقابت ها کنار بروند تمام انرژی خود را صرف کردند و در پایان موفق شدند با نزدیکی فراوان با نتیجه 28 -26 ایتالیایی ها را به زانو در آورند تا همه چیز به ست آخر کشیده شود.

باور كنید انگار تیم ملى والیبال از صعود به جام جهانى بازمانده بود. انگار شكستى سخت در عرصه ورزش به ثبت رسیده بود و انگار همه مى خواستند به خاطر ناكامى تیم ملى والیبال ساعت ها اشك بریزند.

ست پنجم آغاز شد و ایرانی ها توانستند نمایش عالی خود در ست های گذشته را انجام دهند و در یک قدمی خلق شگفتی قرار بگیرند و ایتالیای میزبان را در خاکش مغلوب کند اما به نظر می رسید ایرانی ها نتوانستند حریف ناعدالتی داوران بازی شوند و در حالی که دو امتیاز با صعود فاصله داشتند در عین شایستگی از دور رقابت ها کنار بروند.

والیبال ایران - ایتالیا

دوشنبه شب اشك ریختیم. حسرت خوردیم و ملتمسانه به صفحه تلویزیون نگاه مى كردیم.صحنه ها به اندازه اى حسرت برانگیز بود كه پس از پایان بازى دیگر مجالى براى حرف زدن باقى نماند. همه بى حوصله شده بودند، در چشم هاى هم نگاه مى كردند و فقط مى گفتند خیلى حیف شد. خیلى! تمامی مردم كه براى پیروزى مردان والیبال ایران دست به دعا برداشته بودند، تنها محدود به یك خانه نبود. دوشنبه شب گذشته در هر خانه اى مردمان ایران زمین براى والیبال كشورمان دعا مى كردند اما چند غفلت همه چیز را به باد داد.

باور كنید انگار تیم ملى والیبال از صعود به جام جهانى بازمانده بود. انگار شكستى سخت در عرصه ورزش به ثبت رسیده بود و انگار همه مى خواستند به خاطر ناكامى تیم ملى والیبال ساعت ها اشك بریزند.

تیم ملی والیبال ایران با غرور حذف شد. آبرومندانه حذف شد. والیبالیست ها مقابل تیمی مغلوب شدند که در لیگ های جهانی جایگاه مطلوبی دارد و همواره از مدعیان این رشته ورزشی محسوب می شود.

به هر حال درس بزرگی بود برای بزرگ مردان غیور ایران. جوانانی که بدون هیچ چشم داشتی برای موفقیت ایران تلاش کردند. باید اشک ها را شست و  آماده جدال های بزرگ تر شد . باید به این جوانان پیش از گذشته توجه شود چرا که آنها توانستند به خوبی بزرگی و توانایی های خود را ثابت کنند.

نویسنده - رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات