تبیان، دستیار زندگی
در تاریخ بارها اتقاق افتاده افرادی که چیزی را کشف یا اختراع کرده اند، همانند داستان فیلم فرانکشتاین، به نحوی به واسطه کشف یا اختراع شان، کشته شده اند. این بار صاحب کارخانه Segway به هنگام عبور از روی یک پل که بر رودخانه ای واقع در انگلستان قرار داشته، از
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سارنده سگ وی توسط محصول خودش کشته شد!

در تاریخ بارها اتفاق افتاده افرادی که چیزی را کشف یا اختراع کرده اند، همانند داستان فیلم فرانکشتاین، به نحوی به واسطه کشف یا اختراع شان، کشته شده اند.

سارنده سگ وی توسط محصول خودش کشته شد!

این بار صاحب کارخانه Segway به هنگام عبور از روی یک پل که بر رودخانه ای واقع در انگلستان قرار داشته، از روی ‎سِگ-وِی سقوط کرده و کشته شده است.

‎جسد آقای Jim Heselden که ۶۲ سال سن داشته است. ساعت ۱۱:۴۲ دقیقه ظهر دیروز در قسمتی از رودخانه وارف در ایالت یورکشایر پیدا شده. به اعتقاد پلیس، این یک حادثه عجیب است که عملاً هیچ متهمی ندارد. چرا که مرد ۲۶۲ میلیون دلاری توسط محصول تولیدی شرکت خودش، کشته شده است.

‎جالب است که بدانید آقای Heselden کمپانی Segway را در سال ۲۰۰۹ خریداری کرده بود. او در ۱۵ سالگی ترک تحصیل کرده و در معدن آغاز به کار کرد، اما با طراحی یک سیستم حفاظت صوتی و مقادیری خوش شانسی به یک میلیونر تبدیل شد.

‎‎سِگ-وِی یک وسیله حمل و نقل شخصی برقی است که دارای دو چرخ است. این وسیله که چند سالی از اختراعش گذشته قادر است به خوبی تعادل خودش را حفظ کند و طرفداران زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد و حتی برخی نیروهای پلیس هم برای حرکت سریع از آن استفاده می کنند. این رو روئک اولین بار توسط Dean Kamen اختراع شد. جرج بوش ‫-‬رئیس جمهوری پیشین آمریکا‫- هم یکی از شخصیت های علاقمند به این رو روئک است هر چند او هم چند سال پیش هنگام سِگ-وِی سواری زمین خورده بود! اما در دیدارش از ژاپن یکی از آنها را به نخست وزیر سابق ژاپن هدیه داده بود.

‎‎به هر حال من فکر نمی کنم این وسیله به درد افراد 60 ساله بخورد.

منبع: http://www.wired.com/thisdayintech/2009/12/1203segway-unveiled/

http://www.wired.com/wired/archive/11.03/segway.html

www.narenji.ir

نوشته : فائزه سیدخاموشی