تبیان، دستیار زندگی
داریوش کاردان، مرد شناخته شده رادیو و تلویزیون، در یکی از افتتاحیه ها، از این که بعضی ها هنوز هنر صدا را جدی نگرفته اند، ابراز تاسف کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلایه های داریوش کاردان

مراسم افتتاح دو استودیو صدای شركت سیكا فراز فیلم با حضور هنرمندانی چون سامان احتشامی، محمدمهدی گورنگی،‌ فاضل جمشیدی،‌ شاهرخ غزنینی، امیر جاویدان در عرصه موسیقی، داریوش كاردان، ناصر ممدوح، نصراله مدقال‌چی، اردشیر منظم، اسماعیل قادر پناه، وحید جلیلوند، مریم واعظ‌ پور، نسیم رفیعی، ‌زهرا مهرافزا، علیرضا همراز، فرشته ملك‌فرنود، مهرزاد ضرابیان، فرانك رفیعی طاری و سایر هنرمندان در عرصه دوبله برگزار شد.

داریوش کاردان

مهدی گوهریان، مدیر استودیوهای صدای شركت سیكافراز فیلم در این مراسم گفت: مجوز تأسیس این استودیو در سال 83 صادر شد و تا سال 87 در خیابان گاندی دایر بوده است. با توجه به ظرفیت خدمت‌رسانی این استودیو كه در سطح بالایی قرار داشت، طرح تأسیس استودیوهای زنجیره‌ای سیكافراز فیلم مدنظر قرار گرفت و مراحل طراحی و اجراء و ساخت این استودیو‌ها از زمستان 88 در خیابان ظفر آغاز شد.

وی ادامه داد:‌ این استودیوها براساس مجهزترین و دقیق‌ترین فن‌آوری روز، ضبط موسیقی، صدا و دوبله فیلم را در دستور كار خود دارد.

كار صدا از گویندگی گرفته تا دوبله فیلم، مشكلات فراوانی دارد كه بخش‌هایی از آن درونی و بخش‌هایی هم بیرونی است و در واقع این هنر را در ایران، خیلی‌ها جدی نگرفته‌اند

گوهریان افزود: مدیریت فرهنگی و هنری شركت سیكافراز فیلم به عهده خانم ژاله صادقیان است و مدیریت فنی و توسعه این مجموعه نیز توسط آقای وحید بقراط‌پور انجام می‌گیرد.

در ادامه این مراسم داریوش كاردان مجری و بازیگر پرسابقه رادیو و تلویزیون از تأسیس این استودیو با حضور افراد مجرب و حرفه‌ای و استفاده از فن‌آوری روز اعلام خرسندی كرد و گفت: امیدواریم افتتاح این استودیوها فتح بابی باشد تا علاوه بر رونق و گسترش هنر صدا و موسیقی، رشد و شكوفایی هنر ایران در مفهوم عام آن باشیم.

به گزارش ایلنا، وی همچنین افزود: كار صدا از گویندگی گرفته تا دوبله فیلم، مشكلات فراوانی دارد كه بخش‌هایی از آن درونی و بخش‌هایی هم بیرونی است و در واقع این هنر را در ایران، خیلی‌ها جدی نگرفته‌اند، به هر حال من استودیوهای شركت سیكافراز فیلم را از همه لحاظ خوب دیدم و به قول قدیمی‌ها امیدوارم چرخش خوب بچرخد و به حیات خود ادامه دهد و با این هزینه‌ای كه به لحاظ مادی، فكری و معنوی و سلیقه‌ای كه در طراحی آن به خرج داده شده، امیدوارم هر روز در جهت رشد هنر ایران زمین قدم بردارد و مكانی برای هنرمندانی باشد كه در راه هنر بدون كوچكترین توقع زحمت می‌كشند.


گروه سینما و تلویزیون تبیان