تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران تا یكقدمی شكست ایتالیا پیش رفت ولی ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ای کاش ایتالیا میزبان نبود

والیبال ایران - ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران تا یكقدمی شكست ایتالیا پیش رفت ولی در پایان به ناداوری  و حرفه ای گری حریفش باخت. تیم ملی والیبال ایران با وجود ارائه نمایشی بسیار خوب و به یادماندنی مغلوب ایتالیا شد.

در سومین شب از هفدهمین دوره رقابت های جهانی والیبال تیم های ایتالیا و ایران در ورزشگاه مدیولانوم فوروم شهر میلان به دیدار هم رفتند كه در پایان میزبان به سختی و با نتیجه نزدیك 3 بر 2 توانست قهرمان آسیا را شكست دهد.

ایتالیا درحالی ست نخست را با نتیجه 25 بر 21 از آن خود كرد كه شاگردان حسین معدنی در مقاطعی از این ست از میزبان رقابت ها پیش افتاده بودند. بازیكنان ایران با حمله های خوب شان توانستند دفاع ایتالیا را پشت سر بگذارند و در دقایقی از بازی از حریف پیش بیافتند.

بازی خوب ایران در ست دوم ادامه نیافت. زیاد شدن اختلاف امتیاز دو تیم در این ست باعث افزایش فشار روانی روی بازیكنان ایران و در نتیجه از دست دادن پیاپی سرویس ها و بالارفتن اشتباه تیمی آنها شد؛ تا جایی كه ست دوم با نتیجه 25 - 10 از آن ایتالیایی ها شد.

تیم ملی والیبال ایران والیبال ایران - ایتالیا

معدنی در ست شوم شاگردانش را متحول شده به زمین فرستاد آن چنان كه بازیكنان ایران این ست را با پیش افتادن از حریف سرشناس خود آغاز كردند و در طول ست اختلاف امتیاز درخور توجهی نیز پیدا كردند. با این حال در پایان این گیم اختلاف به وجود آمده كم شد و سرمربی تیم ملی والیبال ایران دو بار درخواست وقت استراحت كرد. در نهایت صحبت های معدنی با شاگردانش جواب داد و ایران در این ست با نتیجه 25 بر 21 به پیروزی رسید.

در حالی كه ست چهارم با برتری ایتالیا آغاز شد، اما دو تیم در امتیاز شش با هم مساوی شدند و از آن پس پیشتازی، از آن علیرضا نادی و هم تیمی هایش بود. آنها توانستند با دفاع روی تور و عقب زمین و نقشه حمله های مناسب با حریف قدر خود رقابتی شانه به شانه را تا پایان ست داشته باشند. اگر چه در بخشی از این گیم ایران به اختلاف 4 امتیازی نیز رسید، اما در پایان، بازی بسیار نزدیك دنبال شد و دو تیم اجازه افزایش بیش از یك اختلاف امتیاز را به هم نمی دادند. در نهایت بازیكنان ایران در یك بازی پراسترس موفق شدند، 28 بر 26 ست چهارم را از آن خود كنند. از دست رفتن سرویس های فراوان از سوی بازیكنان ایتالیا در این ست به خوبی مشهود بود.

والیبال ایران - ایتالیا

این بازی نزدیك و فشرده در ست پنجم نیز از سوی هر دو تیم ادامه یافت. تا این كه در نهایت بازیكنان ایران مغلوب داوران مسابقات شد تا میزبان اولین شکست خود را تجربه نکند و این ست را با نتیجه نزدیك 15 بر 13 از دست داده و با شایستگی فراوان بازی را به حریف سرشناس خود كه سابقه قهرمانی در بازی های المپیك و لیگ جهانی والیبال را دارد، واگذار كردند.

در ست پنجم در حالی که ایرانی ها به خود باوری کامل رسیده بودند توانستند تا آستانه پیروزی پیش بروند اما اعتراضات همتایان ایتالیایی به نحوه قضاوت بالاخره باعث شد تا داواران در چند صحنه امتیازات را دو دستی به میزبان هدیه کرد تا ملی پوشان در عین شایستگی مقابل میزبان شکست بخورد و حذف شود.

ای کاش ایتالیا میزبان نبود تا ایرانی ها مزد زحمات خود را می گرفتند و می توانستند بیشتر از اینها از اعتبار والیبال ایران و آسیا دفاع کنند تا اشک و حسرت سهم درخشش ایرانی ها نباشد.

والیبال ایران - ایتالیا والیبال ایران - ایتالیا

نمایش خیره کننده ستارگان ایرانی در کشور چکمه ها باعث شد تا درپایان بازی بازیکنان ایتالیا با بازیکنان ایرانی درگیر شوند و رسم مهمان نوازی را به خوبی به نمایش بگذارند!!!!

تیم ملی والیبال ایران در حالی موفق شد، دو ست را از ایتالیای مدعی و پر آوازه بگیرد كه ژاپن و مصر در بازی های خود برابر این تیم بدون گرفتن ست مغلوب شده بودند.

حسین معدنی پس از شکست دوشنبه شب تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا با حضور در نشست خبری اظهار داشت: ما باختیم. با این شکست فرصت صعود و ادامه حضور در این دوره مسابقات جهانی را هم از دست دادیم. با این حال تسلیم نخواهیم شد.

حسین معدنی سرمربی تیم ملی ایران

وی که از عملکرد کلی بازیکنان تیم ملی ایران در این دیدار رضایت داشت، تصریح کرد: تسلیم نمی‎شویم و و از کار نمی‎ایستیم چون این آخرین دیدارهای ما نبود. والیبال ایران بازی‎های آسیایی را در پیش دارد. باید به سرعت خود را برای حضور در این رویداد آماده کنیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری