تبیان، دستیار زندگی
دقیقا سه روز پس از شكست حصر آبادان فرماندهان رشید ارتش و سپاه , ایران شهید نامجو , فلاحی و فكوری و همچنین سرداران شهید كلاهدوز و جهان آرا كه نقش مهمی در پیروزی این عملیات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت سرداران اسلام فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا

با عزل رئیس جمهور وقت از ریاست جمهوری و فرماندهی كل قوا , اولین عملیات گسترده رزمندگان تحت عنوان عملیات ثامن الائمه (ع ) با فرماندهی مشترك ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت و شهر آبادان از محاصره آزاد شد.

با پیروزی این عملیات برای همگان روشن شد كه عامل نفاق و دو دستگی در رزمندگان اسلام شخص بنی صدر بود والا همه ارتشیان و سپاهیان با هدفی مشترك پا به جبهه دفاع نهادند و هدفی جز آبادی و آزادی ایران اسلامی از یوق بعثیان نداشتند.

شهادت سرداران اسلام

دقیقا سه روز پس از شكست حصر آبادان فرماندهان رشید ارتش و سپاه , ایران شهید نامجو , فلاحی و فكوری و همچنین سرداران شهید كلاهدوز و جهان آرا كه نقش مهمی در پیروزی این عملیات و سازماندهی نیروهای ارتش و سپاه داشتند در حالی كه پس از بازدید از منطقه آبادان و مواضع آزاد شده توسط رزمندگان شورآفرین اسلام جهت ارائه گزارش كار به محضر حضرت امام خمینی (ره )عازم تهران بودند به شهادت رسیدند. اگرچه شهادت این بزرگواران و فرماندهان قدر ارتش و سپاه برای مردم ما پس از آن پیروزی دلنشین بسیار تلخ و ناگوار بود ولی این واقعه سبب گردید كه همه جهانخواران و استعمارگرانی كه حامی تمام عیار صدام بودند بدانند ارتش و سپاه در كنار همند و هیچ نیرویی نمی تواند عامل تفرقه و جدایی میان این دو عنصر عظیم هدایت كننده جنگ شود.

و حضرت امام خمینی (ره ) در پیامی كه بمناسبت شهادت این شهیدان بزرگوار صادر نمودند. چه زیبا فرمودند كه : � چه سعادتمند بودند این شهیدان كه دین خود را به اسلام و ملت شریف ایران ادا نمودند و به جایگاه مجاهدین و شهدای اسلام شتافتند.

و چه شیوا ادیبان در سوگشان سرودند كه :

در سوگتان ای سرو و صنوبران جاودانه سبز , پرچم گلها نیمه افراشته گشت و باغبان به تعزیت آمد و وام اشك از جویبار گرفت و پرندگان آشیانه های خویش را از یاد بردند و به حافظه باد سپردند. بغض در گلوی كوهها تركید و دل سخت صخره ها, لرزید.

در معراج سرختان ای ای بلند پروازان آسمان عبودیت , ای فكوری , نامجو , فلاحی , كلاهدوز و جهان آرا , فرشتگان با حله های سبز اجابت به پیشواز آمدند و نقدینه های جان خویش را در دریای آستانتان ریختند.


تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی