تبیان، دستیار زندگی
مسابقات كاراته بین سبكی در جمهوری آذربایجان در حالی به پایان رسید كه تیم‌هایی از ایران پس از پایان رقابت‌ها به این كشور رسیدند! ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات تمام شد، ایرانی ها رسیدند

مسابقات تمام شد ایرانی ها رسیدند

مسابقات كاراته بین سبكی در جمهوری آذربایجان در حالی به پایان رسید كه تیم‌هایی از ایران پس از پایان رقابت‌ها به این كشور رسیدند!

به نقل از ایسنا، این رقابت‌ها در شهر باكو، مركز آذربایجان برگزار شد كه30 نماینده ایران پس از پایان رقابت‌ها به این كشور رسیدند.

منوچهر محمدیان، رییس هیات كاراته استان تهران مدعی است كه مجوز شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی برای این اعزام به نام علیرضا سمندر صادر شده بود. این اعزام در حالی صورت گرفت كه سمندر، رییس سبك شیتوریو ایتوسوكای غیر از سبك خود سبك‌های وادوریو، گوجوریو و كاراته كارانی از خوزستان و مازندران را هم به باكو برد!

عطیه السادات جمالی مطلق یكی از كاراته‌كاران سبك وادوریو كه در این اعزام حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسنا، اظهار كرد: ابتدا قرار بود ساعت 5 بامداد ازطریق هوایی به باكو برویم كه سرپرست تیم گفت تعدادی از گذرنامه‌ها گمشده بنابراین ساعت 12 شب پرواز خواهیم كرد. ساعت یك بامداد عطایی سرپرست تیم گفت به دلیل آماده نشدن گذرنامه‌ها باید با اتوبوس به آذربایجان برویم.

کاراته ایران

او افزود: قرار شد ساعت 8 صبح حركت كنیم، اما با دو ساعت و 30 دقیقه تاخیر راه افتادیم. مسافرت با اتوبوس به قدری سخت بود كه حتی برای آب و غذا هم باید التماس می‌كردیم!

كاراته كای سبك وادوریو با تاكید بر این كه این مشكلات مقابل مشكلات مان در باكو چیزی نبود، گفت: در حالی خسته و گرسنه به باكو رسیدیم كه مسئولان برگزاری مسابقات گفتند، رقابت‌ها برگزار شده است و شما دیر رسیده‌اید! پس از اعتراض اعضای تیم و این كه برای آمدن به مسابقات پول داده‌اند، سرپرست تیم نزد مسئولان برگزاری مسابقات رفت و دست یكی از آنها را بوسید كه آنها اجازه دادند مسابقات بخش كاتا بین تیم‌های ایرانی برگزار شود!

او ادامه داد: این رقابت‌ها به صورت مختلط بین كاراته‌كاران 11 تا 18 ساله برگزار شد كه یكی از دوستان من كه 11 سال داشت، مجبور شد با یك كاراته كار 17 ساله مبارزه كند كه از ترس گریه می‌كرد، اما كسی به حرف او گوش نمی‌داد. مسئولان برگزاری مسابقات حكمی به تیم ما ندادند و گفتند كه سرپرست بعدا حكم‌ها را اعطا می‌كند!

جمالی مطلق یادآور شد: پس از بازگشت از باكو دیدم كه گذرنامه‌ام مهر معاف از بار خورده در حالی كه من هیچ چیزی نخریدم و گویا مسئولان تیم ما برای خود وسایلی با گذرنامه ورزشكاران به ایران آورده‌اند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری