تبیان، دستیار زندگی
روز سیزدهم نمایشگاه با بازدید تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران و شهرستان آغاز شد که این دوستان با علاقه و دقت فراوانی به توضیحاتی که در مورد سایت تبیان داده می شد گوش فرا می دادند. از دیگر نکات این روز، حضور چند خبرنگار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز سیزدهم نمایشگاه با آرش میراسماعیلی

روز سیزدهم نمایشگاه با بازدید تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران و شهرستان آغاز شد که این دوستان با علاقه و دقت فراوانی به توضیحاتی که در مورد سایت تبیان داده می شد گوش فرا می دادند.

از دیگر نکات این روز، حضور چند خبرنگار و دوربین شبکه سوم سیما در غرفه تبیان بود. در ابتدا خبرنگار خبرگزاری مساجد ایران (شبستان) با آقایان بابایی (مدیر روابط عمومی موسسه تبیان) و خطیبی (مدیر فروش) و محمدی (مدیر انجمن و کاربران) به مصاحبه پرداخت. سپس خبرنگاران ستاد خبری نمایشگاه و روزنامه اعتماد نیز مصاحبه هایی را انجام دادند.

دوربین شبکه سوم سیما نیز با حضور در غرفه تبیان ضمن تهیه تصویر، به مصاحبه با آقای بابائی در مورد سایت تبیان و آقای خطیبی در مورد نرم افزار مشکاة با پرداخت.

میهمانان

حضور آرش میراسماعیلی قهرمان جودوی جهان در غرقه تبیان از نکات بسیار جالب این روز بود. میراسماعیلی که در المپیک آتن علیرغم آمادگی بالا و با این که به گفته کارشناسان شانس اول قهرمانی المپیک محسوب می شد با خوردن قرعه نامناسب به نام وی ، در مقابل حریف رژیم اشغالگر قدس حاضر به مسابقه نشد و از این طریق ضمن به رسمیت نشناختن حریف، فریاد مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساند.

ورود آرش میراسماعیلی با استقبال بسیار خوب مردم و ورزش دوستان مواجه شد به طوری که در بدو ورود به نمایشگاه، یک گزارشگر رادیو با دیدن آرش با وی گفتگوی تلفنی برقرار کرد و از حضور وی در نمایشگاه قرآن که به دعوت موسسه تبیان انجام شده بود به نیکی یاد کرد. در غرفه تبیان نیز ازدحام شدیدی ایجاد شده بود و غرفه مملو از جمعیت بود.

هنگام حضور آرش میر اسماعیلی در غرفه، آقای بابایی به تشریح قسمت های مختلف سایت پرداخت. در بخش ورزشی مصاحبه ها، تصاویر و مطالب مربوط به آرش به وی نشان داده شد در همین حین بازار عکس گرفتن با موبایل و امضاء گرفتن نیز داغ بود.

با توجه به حضور قابل توجه دوستداران آرش در غرفه، سئوالاتی در مورد سوابق قهرمانی او طرح شد که به حاضرین و برندگان از سوی موسسه تبیان توسط آرش جوائزی اهدا شد.

در پایان به رسم یادبود از سوی موسسه تبیان و شرکت(لوازم خانگی) OPTIMA جایزه ای به قهرمان ارزنده جهان اهداء شد.

مصاحبه آقای میراسماعیلی با دوربین خبرساز تبیان نیز از دیگر نکات جالب توجه بود.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان این روز آقای خسرو ریاحی از مسلمانان کشور ترکیه بود که به اتفاق همسرش برای شرکت در غرفه بین المللی نمایشگاه قرآن و به نمایندگی از کشور ترکیه به تهران آمده بود. وی که به زبان انگلیسی مسلط نبود به دعوت روابط عمومی موسسه تبیان به غرفه موسسه آمد و با فعالیت سایت تبیان و بخشهای مختلف آن آشنا شد. وی به مسئولان تبیان گفت که مردم مسلمان ترکیه منتظر راه اندازی سایت تبیان به زبان ترکی استانبولی هستند.

آقای دکتر طالب پور (مدیرعامل محترم موسسه تبیان) نیز حوالی ساعت 5/9 شب و به هنگام بازگشت از تبیان مدت کوتاهی را به غرفه تبیان آمد تا همچون گذشته از وضعیت نمایشگاه و غرفه مطلع باشد.

دیگر اخبار نمایشگاه :

- در پایان روز دوشنبه 2 آبان ماه بخش بین‌الملل از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم تهران خداحافظی می‌كند.

تاكنون كشورهای روسیه، تاجیكستان و ایتالیا بخش بین‌الملل نمایشگاه را ترك كرده‌اند.

مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل هم‌زمان با جمع‌شدن غرفه‌ها برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که از بخش بین‌الملل «سالم منجی ابراهیمی» از كشور تونس و «یفیم رضوان» مؤلف «مصحف عثمان» از كشور روسیه به عنوان خادمان قرآن‌ شناخته شدند و از دست رییس‌جمهوری نیز لوح تقدیر دریافت كردند.

- تابلوهای اسماء‌الحسنی الهی، به یكی از محصولات جذاب غرفه صنایع فرهنگی، هنری و قرآنی ایران و جهان تبدیل شده است.

پدیدآورندگان این آثار با مركز قرار دادن نام جلاله "الله" و حكاكی ???? نام دیگر پروردگار بر روی مس و برنج مجموعه‌ای نفیس را خلق كرده‌اند.

- سوره حمد و آیه‌الكرسی به‌زبان چینی روی لوح ابریشم در غرفه كشور چین به نمایش درآمده است.

این آیات كه به زبان و خط قدیم چینی نوشته شده در كنار آیات قرآنی به زبان عربی قرار گرفته است.

-كتاب "بزرگترین داستان‌های قرآن كریم" ویژه كودكان انگلیسی زبان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن كریم به نمایش در آمده است.

این كتاب كه شامل ? ???قصه از قرآن كریم برای كودكان است را "سنی یاسین خان" نویسنده هندی تالیف كرده و توسط انتشارات "نظام‌الدین" در دهلی نو منتشر شده است.

مجموعه‌ای از قرآن‌های قدیمی و نفیس متعلق به كتابخانه دانشگاه تهران در نمایشگاه قرآن كریم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این كتاب‌ها شامل ? ???جلد قرآن متعلق به سده‌های ? ???و ????هجری قمری، یك جلد كتاب حدیث با عنوان "چهل حدیث" و یك جلد كتاب ادعیه الهی متعلق به قرن ???? هجری قمری است.

-كتاب "رمزگشایی ‌از آیات الهی" تالیف "آنه ماری شیمل" باترجمه "عبدالرحیم گواهی" در نمایشگاه قرآن كریم به نمایش گذاشته شده است.

این كتاب در هفت فصل به جنبه‌های مقدس طبیعت و فرهنگ، مكان و زمان مقدس، اعمال مقدس، كلمه خدا و كتاب خدا، فرد و جامعه، خداوند و عالم خلقت، معاد و نحوه نگرش به اسلام پرداخته است.

- مسابقه خط معلی برای نوجوانان درنمایشگاه قرآن برپا است. شركت‌كنندگان درمسابقه‌خط معلی می‌توانند دركارگاه خوشنویسی بخش جوان تسلط شان به‌این رسم الخط را در بوته آزمایش قرار دهند.

رسم‌الخط معلی كه ابداع استاد "حمید عجمی" از هنرمندان معاصر است، باعث شده كه بسیاری از آثار نگارشی و تابلوهای عرضه شده در نمایشگاه سیزدهم با این روش نگاشته شود.

حاضرین در این روز :

خانمها: همت- نجف پور – طالبی – مه ابادی و خورسند

آقایان : بابایی- محمدی- خطیبی- ایوبی- حسن زاده- حریریان- میقانی- حمزه- شادان- عباس زادگان- بهادری- حدادی- عبادی-جلمبادانی-عطار – رضائی و حسن پور

کاربران:

فرزانه- بابامرادی

روابط عمومی موسسه تبیان