تبیان، دستیار زندگی
شما را به ترس از خدا سفارش می کنم، به دنیا پرستی روی نیاورید، گرچه به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست می دهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید. و برای یاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پندهای جاودانه
پند

شما را به ترس از خدا سفارش می کنم، به دنیا پرستی روی نیاورید، گرچه به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست می دهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید. و برای یاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید. شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و کسانی را که این وصیت به آنها می رسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگی، و ایجاد صلح و آشتی در میانتان سفارش می کنم، زیرا من از جد شما پیامبر(ص) شنیدم که می فرمود:

« اصلاح دادن بین مردم از نماز و روزه یکسال برتر است ». خدارا! در باره یتیمان، نکند آنان گاهی سیر و گاه گرسنه بمانند،و حقوقشان ضایع گردد!خدا را! در باره همسایگان، حقوقشان را رعایت کنید که وصیت پیامبر(ص) شماست،همواره

به خوشرفتاری با همسایگان سفارش می کرد تا آنجا که گمان بردیم برای آنان ارثی معین خواهد کرد. خدارا! در باره قرآن، مبادا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشی گیرند. خدارا! در باره نماز، چرا که ستون دین شماست. خدارا! در باره خانه خدا، تا هستید آن را خالی مگذارید، زیرا اگر کعبه خلوت شود، مهلت داده نمی شوید. خدارا! در باره جهاد با اموال و جانها و زبان های خویش در راه خدا. و شما را به پیوستن با یکدیگر، و بخشش همدیگر، مبادا از هم روی گردانید، و پیوند دوستی را از بین ببرید. امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که بدهای شما بر شما مسلط می گردند، آنگاه هر چه خدا را بخوانید جواب ندهد.

نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین علیه السلام/ گرد آورنده: سید رضی/ ترجمه: محمد دشتی

برای خرید کتاب نهج البلاغه امام علی (ع) کلیک کنید.

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.