تبیان، دستیار زندگی
اگر در زمینه تبلیغ کوتاهی کنیم، قطعا مسؤولیم زیرا هستند کسانی که احکام ابتدایی خود را بلد نیستند و نیازمند یاری روحانیون می باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی برتر طرح هجرت: 

تراكم روحانيون در قم به مصلحت حوزه نيست

محسنی، روحانی نمونه طرح هجرت

اگر در زمینه تبليغ کوتاهی کنیم، قطعا مسؤولیم زیرا هستند کسانی که احکام ابتدایی خود را بلد نیستند و نیازمند یاری روحانيون می باشند.

حجت‌الاسلام محسني روحاني طرح هجرت حوزه علميه قم مستقر در روستاي زياور صومعه‌سرا در گفت‌وگو با سرويس استان‌هاي مركز خبر حوزه گفت: تراکم روحانيون در حوزه قم به مصلحت حوزه نیست، نیاز جامعه بر این است که طلاب و روحانیون از قم به دیاری دیگر حرکت کنند و در روستاها و شهرها اقدام به تبلیغ دین خدا کنند.

این روحانی نویسنده که تاکنون هشت کتاب به رشته تحریر درآورده است، از مسئولان خواست با حمایت از آثار تالیفی، وی را در جهت انتشار خاطرات تبلیغ یاری دهند.

وی با بیان اینکه همسرش پنج سالی است که به علت سکته مغزی فلج می باشد، اظهار داشت: با تمام مشکلات موجود در راهی که وارد شده ام ثابت قدم می باشم و همواره در زمینه ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام تلاش خواهم کرد.

حجت‌الاسلام محسني افزود: روحانیت همواره در بین مردم از قداست و جایگاه خاصی برخوردار بوده و مردم به آنان اعتماد کامل داشته و دارند، این اعتماد زمینه ساز گسترش معارف اهل بیت علیهم السلام در جامعه بوده و اگر احیاناً یکی از روحانیون کمترین اشتباه و یا خطایی داشته باشد، از دیدگاه مردم قابل اغماض و بخشش نیست.

وي اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید در اعمال و رفتار خود دقت کافی داشته باشند، زیرا کوچکترین اشتباه آنان در نظر مردم بزرگ جلوه می کند و امکان سوء برداشت از دین را فراهم مي‌كند.

حجت الاسلام داوود محسنی توکل به خدا، توسل به اهل بیت علیهم السلام و اخلاص در عمل را مهم‌ترین رمز موفقیت یک مبلغ عنوان کرد و گفت: طلبه نباید برای اقدامات تبلیغی هیچ چشم داشتی از مردم داشته باشد، البته مردم خود همواره نسبت به روحانیت و تلاش های آنان توجه دارند.

وی افزود: اگر با خلوص نیت تبلیغ دین خدا ارائه شود، قطعا در دل مردم نفوذ کلام ایجاد می شود.

حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه حلم و بردباری، صبر و تحمل از ویژگی های اصلی یک روحانی طرح هجرت می باشد، اظهار داشت: در این مسیر مشکلات و گرفتاری ها بسیار و اگر روحانی و طلبه به ابزار درونی حلم، بردباری، صبر و تحمل مجهز نباشد قطعا در انجام رسالتش دچار مشکلات متعدد می شود.

وی به فعالیت های تبلیغی خود در روستای «زیاور» توابع شهرستان «صومعه سرا»ی گیلان اشاره کرد و گفت: اقامه نماز جماعت، ارائه تفسیر قرآن، برگزاری کلاس های احکام، قرائت دعاها و از جمله فعالیت های انجام شده است.

این روحانی طرح هجرت به برگزاری مراسم احیا در شب های قدر برای مردم روستا اشاره کرد و گفت: مراسم احیای شب های قدر در این روستا تا پیش از حضور بنده برگزار نمی شد که با برگزاری آن در دو سال اخیر بسیاری از مردم روستا در این مراسم پرفیض و معنوی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام محسنی رسیدگی به مشکلات معیشتی نیازمندان و بهره مندی از کمک‌های افراد توانمند در جهت رفع این مشکلات را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بايد اختصار در برگزاری هر مراسمي در جهت رعایت حال مؤمنین مد نظر قرار گیرد، گفت: حضور منظم و برنامه امام جماعت باعث دلگرمي و جذب مردم مي‌شود.

حجت الاسلام محسنی یادآور شد: اخلاق عملی منجر به جذب جوانان می شود و ما بر آن شدیم تا به آنچه می‌گویم عامل باشیم، به همین جهت جوانان بسیاری از روستا جذب مسجد شده اند و در کلاس ها شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات فرهنگی در همه جای کشور وجود دارد، اظهار داشت: با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ سعی در رفع مشکلات فرهنگی بویژه در میان قشر جوان نموده‌ام.