تبیان، دستیار زندگی
حتماً می دانید که چیزی به باز شدن مدرسه ها نمانده است. به همین دلیل آدم های زیادی در سراسر دنیا، در حال آماده کردن شرایط برای دانش آموزان و معلم ها هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گورخرها در خیابان
گورخرها در خیابان

حتماً می دانید که چیزی به باز شدن مدرسه ها نمانده است. به همین دلیل آدم های زیادی در سراسر دنیا، در حال آماده کردن شرایط برای دانش آموزان و معلم ها هستند.

از تمیز کردن مدرسه ها گرفته تا بررسی وضعیت ترافیک و آماده کردن مراکز فروش لوازم التحریر و کیف و ... این ها باعث شده شهرها چهره متفاوتی به خودشان بگیرند.

اما در مسکو (مرکز روسیه) برای آموزش روش عبور از خیابان به دانش آموزان، برنامه های متنوعی اجرا شده است. در یکی از این فعالیت ها، اسب هایی به شکل گورخر در آمده اند تا توجه دانش آموزان را به عبور از محل خط کشی شده جلب کنند.

آیدا ابوتوابی_سه چرخه

قهرمان 9 ساله!
فوتبال دستی

بعضی ورزش ها بزرگ و کوچک ندارند؛ اگر در آن ها مهارت داشته باشی، می توانی با کسی که چند برابر تو سن دارد بازی کنی و حتی از او ببری. یکی از این ورزش ها فوتبال دستی است.

یک پسر 9 ساله اهل انگلستان توانست به مسابقات بین المللی فوتبال دستی که در کشور آلمان برگزار می شود راه پیدا کند اما جالب این جاست که او این بازی را از 9 ماه پیش شروع کرده، اما در همین مدت کم چنان استعدادی از خودش نشان داده که حتی بسیاری از رقبای سرسخت و کهنه کار را از میدان به در کرده است.

فیل های مورچه ترس!
فیل

اگر یک فیل گرسنه دیدید که دست از غذا خوردن کشیده است بدانید که تنها یک دلیل می تواند داشته باشد؛ دیدن مورچه!

دانشمندان در تحقیقاتی که به تازگی انجام داده اند متوجه شده اند که فیل های آفریقایی علاقه ای به خوردن مورچه ندارند و به محض این که آن ها را ببینند، دست از خوردن می کشند و عقب می روند البته محققان گفته اند که به احتمال زیاد دلیل این کار آن ها این است که دوست ندارند مورچه از خرطومشان بالا برود و به همین دلیل نباید آن ها را سرزنش کرد!

دوچرخه

تنظیم:نعیمه درویشی_تصویر:مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

کتابت را جا بگذار!

ماه آب می رود؟

موزه ای در زیر آب

کوچولوی باسواد

همسایه ی فداکار

دارا و سارا ویزای سوئد را گرفتند

اشتباه ماستی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.