تبیان، دستیار زندگی
وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در جوار بارگاه ملكوتی ثامن الحجج(ع) گفت: علم باید به ابزاری برای تعالی بشریت و در خدمت انسانها قرار بگیرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر علوم:

علم باید به ابزاری برای تعالی بشریت تبدیل شود

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در جوار بارگاه ملكوتی ثامن الحجج(ع) گفت: علم باید به ابزاری برای تعالی بشریت و در خدمت انسانها قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استان قدس رضوی، كامران دانشجو در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه امام رضا(ع) با بیان این مطلب اظهار داشت: در نگاه و نگرش اسلام، علم ابزاری برای تعالی و خدمت به خلق خداوند است.

وی افزود: ولی علم در نگرش غرب و جهان سلطه تعریف دیگری دارد به گونه‌ای كه منجر به وجود آمدن پدیده‌هایی همچون بمباران اتمی هیروشیما و ناكازاكی و اشغال افغانستان و عراق می‌شود.

علم باید به ابزاری برای تعالی بشریت تبدیل شود

دانشجو ادامه داد: نگرش اسلامی، علم انسان را به سمت ملكوت و مبدا خلقت سوق می‌دهد و علم بدون توجه به مسائل انسانی در جهت تخریب ارزش‌ها و صدمه زدن به بشریت حركت می‌كند.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با اشاره به جایگاه رفیع ولایت و امامت تصریح كرد: هیچ علم و عملی در دنیا ابزار و وسیله‌ای برای پیشرفت و تكامل بشر نخواهد بود مگر این‌كه با ولایت گره خورده باشد.

دانشجو خطاب به دانشجویان گفت: اگر امام زمان(عج) را نشناسیم و در جهت شناخت ایشان اقدام نكنیم، علم و تخصص ما در مسیر تعالی و تكامل بشریت مفید واقع نمی‌شود.

وی افزود: علت اصلی سرگردانی غرب و سلطه‌گران عالم نیز به این دلیل است.

وی در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای دفاع مقدس، اظهارداشت: از این‌كه ابتدای سال تحصیلی در كنار بارگاه امام هشتم شیعیان و مسئولین و دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) قرار دارم، بسیار خرسندم.


منبع: سایت آستان قدس رضوی

تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی