تبیان، دستیار زندگی
بلومبرگ افزود: تشدید تحریم ها بود که ایران را واداشت با اجرای یک طرح فوری خود را به خوکفایی رساند و پاسخ دندان شکنی به تحریم ها بدهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب بی نیازی به واردات بنزین

بنزین

خبرگزاری فرانسه با اشاره به خوداتکایی ایران در تولید بنزین، این وضعیت را در حالی دانست که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا و اروپا است و شرکت‌های نفتی از جمله توتال و شل ایران را تحریم کرده‌اند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز اعلام کرد: ایران از واردات بنزین هم بی نیاز شد.

همچنین بلومبرگ در گزارشی از توسعه ظرفیت های پالایشگاهی ایران تا 50 درصد در سه هفته آتی خبر داد. بلومبرگ افزود: تشدید تحریم ها بود که ایران را واداشت با اجرای یک طرح فوری خود را به خوکفایی رساند و پاسخ دندان شکنی به تحریم ها بدهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد: ایران با مشکلاتی در بخش پالایشگاهی مواجه بود که به نظر می رسد تحریم های غرب در جهتی عکس عمل کرد و باعث شد این مشکلات نیز با همت متخصصان ایرانی برطرف شود.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی اعلام کرد: در حالیکه غرب می کوشد موجب انزوای ایران شود خبرهایی از خودکفایی این کشور در زمینه بنزین به گوش می رسد. رویترز افزود: این در حالیست که ایران یکی از صادر کنندگان بزرگ نفت جهان است و پس از روسیه بزرگترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد.

VOA نیز خبر داد: ایران با خودکفایی در تولید بنزین تاثیر تحریم ها در بخش انرژی را به حداقل رساند.

منبع: جهان

تنظیم:سعید آقازاده