تبیان، دستیار زندگی
ابتدا بسیار خوشحالم که این مسابقات را با قدرت و با کسب یک نتیجه خوب آغاز کردیم و به بازیکنانم افتخار می کنم که اینگونه با قدرت و شهامت برابر حریف بازی کردند و به هفتمین برد پیاپی خود در دیدارهای بین المللی دست یافتند. ما درحال ساختن تیمی هستیم که هدف آن ق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به بازیکنانم افتخار می کنم

قطبی و تیم ملی در بازیهای غرب آسیا

بخش ورزشی-سرمربی تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب پس از پیروزی قاطع برابر تیم ملی بحرین تاکید کرد که به بازیکنانش افتخار می کند.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال افشین قطبی که در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی شرکت کرده بود، این اظهار نظر را انجام داد. تیم او اولین بازی تورنمنت غرب آسیا را با برد پرگل مقابل بحرین پشت سر گذاشته بود و افشین قطبی خوشحال‌ تر از هر زمان دیگر رو در روی خبرنگاران نشسته و به سوالات آنها پاسخ می‌داد. او صحبت‌هایش را این طور شروع کرد:« ابتدا بسیار خوشحالم که این مسابقات را با قدرت و با کسب یک نتیجه خوب آغاز کردیم و به بازیکنانم افتخار می کنم که اینگونه با قدرت و شهامت برابر حریف بازی کردند و به هفتمین برد پیاپی خود در دیدارهای بین المللی دست یافتند. ما درحال ساختن تیمی هستیم که هدف آن قهرمانی در جام ملتهای آسیا است و این بازیکنان نشان دادند که تا چه اندازه استعداد و قدرت یادگیری دارند

به طور حتم هر وقت تیم ملی چنین نتیجه‌ای می‌گیرد قطبی آرامش بیشتری پیدا می‌کند چون او با این بازی‌ها و نتایج می‌تواند منتقدانش را ساکت کند. منتقدانی که حالا فشار کمتری به او می‌آورند و بهانه های کمتری برای انتقاد کردن دارند. قطبی در پاسخ به سوال دیگری درباره آینده تیم ایران در جام ملتهای آسیا و تاثیر این مسابقات بر وضعیت تیمش گفت:« از آنجا که جام ملتهای آسیا در یک کشور عربی برگزار می شود، حضور تیم ما در مسابقات غرب آسیا در اردن و اینکه تمام حریفان ما در این مسابقات از کشورهای عربی هستند، می‌تواند کمک زیادی به ما کند.»

قطبی در بازیهای غرب آسیا

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که درباره غیبت چند بازیکنان تیم بحرین از صحبت کرد، گفت:« این یک مسابقات بین المللی است و همه ما مسئولیت داریم که با تمام قوا در آن شرکت کنیم و این اصلا مهم نیست که چند بازیکن آنها نبودند. اگر این‌گونه باشد تیم ما هم در غیاب چند بازیکن خود از تیم های پرسپولیس و ذوب آهن و همچنین چند بازیکن آسیب دیده گام به این مسابقات گذاشته اما ما هیچگاه این مساله را بهانه نمی کنیم زیرا مسئولیت داریم. ازسوی دیگر تیم ایران نشان داد که در غیاب چند بازیکن خود نیز خوب و زیبا بازی می کند و این مساله نشان دهنده ساختار تیم و حضور بازیکنانی است که همه در یک سطح هستند.»

تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب در نخستین دیدار خود در ششمین دوره مسابقات غرب آسیا برابر بحرین سه بر صفر به برتری رسید و با سه امتیاز در صدر گروه یک قرار گرفت. دومین دیدار تیم ایران ساعت 30/17 روز سه شنبه به وقت ایران برابر عمان در ورزشگاه ملک عبدالله امان برگزار می شود. تیم های بحرین و عمان نیز یکشنبه به دیدار هم می روند.

منبع:ایلنا

تنظیم:سعید آقازاده