تبیان، دستیار زندگی
سپاهان مرد پرسپولیس به تب راضی شد! اگر پرسپولیس فرصت طلب بود و از شکست سپاهان بهره لازم را می برد و اگر پاس با مانع بلندی چون افکار پرویز مظلومی برخورد نمی کرد، حالا رقابت در صدر جدولی دیدنی تر می شد، اما در آبادان یک دروازه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حادثه در ایستگاه دوازدهم

سپاهان مرد پرسپولیس به تب راضی شد!

اگر پرسپولیس فرصت طلب بود و از شکست سپاهان بهره لازم را می برد و اگر پاس با مانع بلندی چون افکار پرویز مظلومی برخورد نمی کرد، حالا رقابت در صدر جدولی دیدنی تر می شد، اما در آبادان یک دروازه بان آماده روبروی پاس ایستاد و انزلی یک تیم با انگیزه، پرسپولیس را به لب مرگ رساند و به تب راضی کرد، تا دردهای ناشی از شکست خانگی برای سپاهانی ها قابل تحمل تر شود.

پرسپولیس و ملوان با 24 ساعت تاخیر بازی جالبی را به نمایش گذاشتند ، که 12 هفته برای تماشایش انتظار کشیده بودیم . دیروز این انتظار به سر آمد و بالاخره ملوان آن روی خود را به همه نشان داد . تیم بهمن صالح نیا در روزی که زمین تا آسمان با روزهای بد گذشته اش فرق می کرد و مثل رگ گردن به آن ملوان افسانه ای نزدیک شده بود، اگر کمی شانس داشت، حتماً تیم پروین را شکست می داد، اما یک گل اتفاقی از محمدوند بازی را به تساوی و تعادل کشاند تا پروین لبخند بزند. لبخندی که بعد از شنیدن نتیجه بازی صدر نشین بابت از دست دادن یک فرصت خوب برای کم کردن فاصله به افسوس تبدیل شد. کاری که ملوان نتوانست به خاطر بد اقبالی اش با نزدیک ترین تعقیب کننده صدر نشین انجام بدهد، فجر سپاسی در اصفهان با خود صدر نشین کرد تا بر جذابیت های لیگ برتر افزوده شود. شاگردان غلام پیروانی دومین شکست پی در پی سپاهان را در میان بهت و حیرت اهالی فوتبال رقم زدند ،  تا حالا این فرضیه که تیم های تحت اختیار فرهاد کاظمی در میانه راه هر تورنمنتی کم می آورند، نزدیک به اثبات باشد، اما سپاهان تنها میزبان بازنده دیروز نبود . فرهاد کاظمی در این غم یک شریک به نام وینگو.. داشت  . سر مربی کروات فولاد هم ،  دیروز شاهد شکست تیمش مقابل ذوب آهن بود . او که 88 دقیقه فولاد را در موقعیت برتر نسبت به مهمان قرار داده بود، با گل دقیقه 89 سپهر حیدری بازی را به ساموئل واگذار کرد ،  تا بازنده جنگ خارجی ها باشد و اصفهان هم دست خالی نماند.

صنعت نفت دیگر نماینده فوتبال خوزستان هم چیزی نمانده بود در خانه خودش ببازد ، اما درخشش نادر غبیشاوی و افکار پرویز مظلومی مانع پیروزی پاس شد و نفتچی های آبادان در مبارزه با یک مدعی  یک امتیاز با ارزش اندوختند تا پاس هم مثل پرسپولیس بعد از شنیدن خبر شکست سپاهان حسرت بخورد.

سهم سایپا دیگر تیم تهرانی هم ، مثل پاس و پرسپولیس در ایستگاه دوازدهم فقط یک امتیاز بود. سایپا این یک امتیاز را از دهان شیر بیرون کشید .  شاگردان جیووانی می در یکی از زیباترین بازیهای هفته در حالی که ده نفره شده و بازی یک بر صفر برده را با شکست عوض کرده بودند، به گل رسیدند تا برق و سایپا در یکی از زیباترین بازیهای هفته که 4 گل داشت، به تقسیم امتیازات قناعت کنند.

در تهران هم چیزی نمانده بود، پیکان مثل سه نماینده دیگر تهران ، به تساوی قناعت کند؛ اما تعویض های طلایی دکتر ذوالفقارنسب و فراخوانی امین راستی، ناصر شیردل و بهمن طهماسبی با درخشش امین محتشمی و اشتباهات فاحش یاوری و شاگردانش همراه شد تا پیکان ظرف 15 دقیقه پایانی 3 بار به گل برسد و ابومسلم را با نتیجه 4 بر یک درهم بکوبد . این پیروزی با ارزش در واقع رای اعتمادی بود که شاگردان دکتر ذوالفقارنسب  برای او جمع کردند.

پرونده بازیهای هفته دوازدهم را نبندید، صبر کنید تا روز یکشنبه برادران آبی به مصاف هم بروند. دیدار استقلال تهران و استقلال اهواز که برای کخ و بیشتر از او امیر قلعه نوعی جنبه انتقامی دارد، می تواند پایانی دیدنی برای یک هفته پر حادثه باشد.

پس تا روز یک شنبه صبر می کنیم.