تبیان، دستیار زندگی
هنر انقلاب اسلامی هم در تقویم رسمی کشور، صاحب روز شد تا هر سال با فرا رسیدن آن روز، گرامی داشته شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر انقلاب، صاحب روز شد

مرتضی آوینی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 668 مورخ 26 مرداد ماه 89 بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در 13 مرداد 89، تغییرات اعمال شده در تقویم رسمی كشور برای سال 1390 هجری شمسی را تصویب كرد که بر این اساس روز 21 فروردین به نام روز «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.

منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور صبح امروز در نشست رسانه ای در دفتر این شورا با بیان اینكه مناسبت های سال 1390 نسبت به امسال تغییرات زیادی پیدا كرده است، ‌اظهار داشت: در تقویم سال 1390 یك بخش مصوبات مربوط به شورای فرهنگ عمومی و بخش دیگر مصوبات مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود كه در این خصوص مناسبت هایی ضمیمه تقویم و در متن تقویم درج شد.

وی با بیان اینكه امسال تعدادی از مناسبت ها كه موضوعیت خود را از دست داده از متن و ضمیمه تقویم حذف كردیم، ‌تصریح كرد: در سال 90 شش مناسبت جدید در متن تقویم و همچنین 10 مناسبت جدید در ضمیمه تقویم مصوب كردیم و در همین راستا نیز پنج مناسبت از متن تقویم و شش مناسبت نیز از ضمیمه تقویم حذف شد.

وی روز «هنر انقلاب اسلامی» در 21 فروردین مصادف با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و همچنین روز «مقاومت و پایداری» در چهارم خرداد را از دیگر مناسبت های ملی در متن تقویم عنوان كرد

واعظی در توضیح مناسبت هایی كه قرار است در متن تقویم منتشر شود، گفت: اولین روز آن مربوط به سالروز شهادت رئیس علی دلواری است كه وی در سال 1294 در مواجهه با نیروهای متخاصم انگلیس به شهادت رسید. بنابراین روز 12 شهریور مصادف با سالروز شهادت رئیس علی دلواری به عنوان روز «مبارزه با استعمار انگلیس» نامگذاری شد.

وی روز «هنر انقلاب اسلامی» در 21 فروردین مصادف با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و همچنین روز «مقاومت و پایداری» در چهارم خرداد را از دیگر مناسبت های ملی در متن تقویم عنوان كرد.


منبع: سوره سینما

گروه هنر تبیان