تبیان، دستیار زندگی
تحلیلی بر بازار طلا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رکورد بی سابقه در بازار طلا

طلا

علیرغم سیر صعودی نرخ این فلز گرانبها، باز هم تقاضا برای این کالای با ارزش در حال افزایش است .

در هفته ای که گذشت بازار جهانی طلا همچنان با رشد توام بوده ،  از رکورد قبلی خود عبور کرده ، رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده و با افزایش 30 دلاری خود به رقم بی سابقه 1284 دلار در هر اونس رسید.

بهای طلا در بازارهای داخلی نیز همراه با نوسانات بورس در طول هفته، روند صعودی داشته و از میانگین رشد 1 تا 3 هزار تومان برخوردار بود که این امر عامل اصلی رشد 11 درصدی حجم و ارزش مبادلات شد.

افت نرخ دلار و در پی آن افزایش نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به بحران اقتصاد جهانی و بازسازی آن ، شروع فستیوال‌های سالیانه در کشورهای  هند و چین و افزایش تقاضا در این دو کشور، رکود اقتصادی موجود در آمریکا و اروپا و نگرانی از رشد نرخ تورم و  عدم مشاهده نشانه‌هایی مبنی بر برون رفت سریع اقتصاد جهانی از این بحران مالی که معمولا تقاضا برای خرید دارایی‌های ماندنی را جذاب‌تر می‌کند از عوامل رشد بهای این فلز گرانبها اعلام شده است.

این افزایش بی وقفه باعث نگرانی های سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی گردیده است  است به گونه ای که برخی از آنان هشدار داده اند: اگر بهای طلا همچنان سیر صعودی را در پیش گیرد و هیچ مانعی برای متوقف شدن این رشدکنونی به وجود نیاید، احتمالا بهای طلا به زودی به مرز 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

ناهید شهبازی


برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.