تبیان، دستیار زندگی
ی تئاتر فجر داوران خود را شناخت پاریس امروز به تماشای فرهنگ ایرانی می نشیند پینوکیو به ایران سفر می کند جشنواره بین المللی تئاتر فجر داوران خود را شناخت اسامی داوران بخشهای مختلف بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره بین المللی تئاتر فجر داوران خود را شناخت

پاریس امروز به تماشای فرهنگ ایرانی می نشیند

پینوکیو به ایران سفر می کند

جشنواره بین المللی تئاتر فجر داوران خود را شناخت

اسامی داوران بخشهای مختلف بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد .  به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی ، ایرج راد ،  سعید  پورصمیمی ،  فرهاد ناظر زاده کرمانی ، حسین سلیمی و محمد رحمانیان داوران بخش مسابقه این جشنواره هستند . همچنین در بخش خیابانی بهزاد فرهانی، سعید کشن فلاح و مجید جعفری نیز آثار این بخش را داوری می کند .  بر اساس این گزارش سیف الله صمدیان ، محمد کلاری و فرهاد آئیش ، داوران بخش مسابقه عکاسی تئاتر هستند .  گفتنی است ، بخش مسابقه عکاسی تئاتر  امسال برای اولین بار در جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود.

پاریس امروز به تماشای فرهنگ ایرانی می نشیند

هفته فرهنگی ایران در فرانسه امروز در شهر "ایسی" در حومه غربی پاریس گشایش می یابد. در این هفته فرهنگی که با هدف نمایش زیبایی های ایران و آشنایی دنیای غرب با فرهنگ و هنر ایرانی برگزار می شود، 10 فیلم کوتاه و 7 فیلم بلند به نمایش در می آید و کنسرت موسیقی سنتی ایرانی نیز در این شهر اجرامی شود . به گزارش ایرنا ، بر پایی نمایشگاهی از هنر کتاب در ایران، نمایشگاه عکس در خصوص تنوع قومی و برگزاری 3 سمینار با عناوین " ایران امروز" ، " اقلیتهای ارامنه در ایران" و " کتابهای هنری در ایران" از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته فرهنگی است. گفتنی است، در این سمینارها کارشناسان و صاحب نظران فرهنگی 2 کشور در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

پینوکیو به ایران سفر می کند

رم – فیلم پینوکیو ساخته " روبرتو بنینی" محصول 2002 ایتالیا در بخش سینمای بین المللی جشنواره فیلم فجر شرکت می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این فیلم پر فروش ترین فیلم ایتالیا در سال 2002 بود و نمایش عمومی آن در دیگر کشورهای اروپایی از اسفند امسال آغاز می شود. پینوکیو داستان عروسکی ، چوبی است که جان می گیرد و سفر ادیسه وارش را آغاز می کند ، تا به پسرکی واقعی تبدیل شود.