تبیان، دستیار زندگی
مجید انتظامی، آهنگساز بزرگ ایران، از سمفونی مقاومت می گوید و ادای دین به کارهای بزرگی که در زمان جنگ انجام شده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجید انتظامی از سمفونی مقاومت می گوید

مجید انتظامی گفت: موسیقی را صرفا به این دلیل كه سفارش است و من باید كاری انجام دهم نگاه نمی‌كنم از همه توانم استفاده می‌كنم تا كار آبرومند شود و مردم با آن ارتباط برقرار كنند.

مجید انتظامی

این هنرمند در آستانه‌ اجرای «سمفونی مقاومت» توضیح داد: این قطعه دو سال قبل سفارش داده شد و در سال گذشته برای اولین بار پنج شب اجرا شد كه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد، به همین منظور همان زمان قرار شد تا اجرای آن ادامه پیدا كند اما سال گذشته به علت تعطیلاتی كه پیش آمد این اتفاق نیفتاد، به همین خاطر این برنامه امسال دوباره تكرار می‌شود.

وی گفت: در این برنامه كه در چهار قسمت اجرا می‌شود از دو خواننده پاپ و سنتی استفاده شده است و در تنظیم آن سعی كرده‌ایم به نوعی نگاه نسل جوان به این نوع موسیقی لحاظ شود.

انتظامی در ادامه تصریح كرد:در این موسیقی تلاش كرده‌ام تا موسیقی همگانی‌تر باشد تا اینكه خیلی خاص باشد.

این هنرمند در بخش دیگری از حرف هایش مطرح كرد:اگر به كارنامه كاری‌ام نگاه كنید، می‌بیند كه تمام كارهایی كه انجام داده‌ام برای دفاع مقدس بوده است. امیدوارم كارها آبرومند بوده باشد و ارزش كارهای بزرگی كه در جریان دفاع مقدس انجام شده است را داشته باشد.

اگر به كارنامه كاری‌ام نگاه كنید، می‌بیند كه تمام كارهایی كه انجام داده‌ام برای دفاع مقدس بوده است. امیدوارم كارها آبرومند بوده باشد و ارزش كارهای بزرگی كه در جریان دفاع مقدس انجام شده است را داشته باشد

او اذعان داشت:در دوران دفاع مقدس عده‌ای با فداكاری، این مملكت را از دست دشمن نجات داده‌اند تا ما بتوانیم راحت زندگی كنیم. ما به این گروه دین بزرگی داریم و فكر می‌كنم همه ما باید این دین را به خوبی ادا كنیم. زیرا كار این افراد به قدری بزرگ بوده و ما تنها می‌خواهیم گوشه‌ای از آن را بیان كنیم.

انتظامی درباره تاثیر موسیقی در یادآوری دوران دفاع مقدس اظهار كرد: یك قطعه موسیقی یا نمایشی می‌تواند تاثیر زیادی در یادآوری دوران دفاع مقدس داشته باشد و به عقیده من اگر تنها یك نهاد متولی حوزه دفاع مقدس كار خود را درست انجام دهد، كافی خواهد بود. نیازی نیست در حوزه دفاع مقدس اینقدر نهاد درست شود. یك قطعه درست موسیقی، نمایش و یا یك مجسمه درست می‌تواند بیانگر تمامی ارزشهای دفاع مقدس باشد./ایسنا


گروه هنر تبیان