تبیان، دستیار زندگی
زخم شانه حوا ادای دین به مادران و زنانی است که بخشی از زندگی‌شان با دفاع مقدس گره خورده است، سینمای دفاع مقدس کمتر به این زنان توجه نشان داده و جایشان در تاریخ تصویری خالی است. زخم شانه حوا گوشه چشمی به این زنان و سرنوشتی دارد که جنگ برایشان رقم زده ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"زخم شانه حوا" ادای دین به مادران جنگ است

هومن سیدی

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "زخم شانه حوا" این فیلم را ادای دین سینما به زنان و مادرانی دانست که تجربه دفاع مقدس را پشت سرگذاشته‌اند.کلامی تاکید کرد فیلمهایی از جنس "زخم شانه حوا" هم مخاطبانی دارند و باید برای این آثار هم شرایط دیده شدن فراهم شود.

حسن کلامی به خبرنگار مهر گفت: "زخم شانه حوا" ادای دین به مادران و زنانی است که بخشی از زندگی‌شان با دفاع مقدس گره خورده است، سینمای دفاع مقدس کمتر به این زنان توجه نشان داده و جایشان در تاریخ تصویری خالی است. "زخم شانه حوا" گوشه چشمی به این زنان و سرنوشتی دارد که جنگ برایشان رقم زده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عرصه برای اکران فیلمهای دفاع مقدس تنگ است، این آثار به دلیل نداشتن چهره مطرح بازیگری یا موضوع جدی قربانی اکران می‌شوند، "زخم شانه حوا" هم شرایط مشابه دارد و از این که فیلم بالاخره روی پرده رفته خوشحالم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم.

این تهیه‌کننده افزود: اکران "زخم شانه حوا" در پنج سالن سینما نشان می‌دهد که فیلم چه سهمی از رقابت در گیشه دارد، ما نتوانستیم برای نمایش این فیلم سینمای سرگروه داشته باشیم و این تاسف آور است، فیلمهایی از جنس "زخم شانه حوا" هم مخاطبانی دارند و باید برای این آثار هم شرایط دیده شدن فراهم کرد.

کلامی گفت: این روزها با برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس و نمایش این فیلمها در تلویزیون مخاطب نسبت به این آثار اشباع شده است، ممکن است این فضا به زیان اکران "زخم شانه حوا" تمام شود و مخاطب خسته از دیدن این تعداد فیلم جنگی باشد اما امیدوارم در نهایت شرایط اکران به نفع "زخم شانه حوا" تمام شود.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر به "زخم شانه حوا" بی‌توجهی شد و برای من عجیب است که در جشنواره‌ای که فیلمهایی ضعیف‌‌تر از "زخم شانه حوا" بودند چرا این فیلم دیده نشد. "زخم شانه حوا" کارگردانی متوسطی دارد، ستاره‌های محبوب در آن بازی نمی‌کنند اما قصه روانی دارد که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد، امیدوارم این امتیازها به اکران فیلم رونق بدهد.

فیلم سینمایی "زخم شانه حوا" به کارگردانی حسین قناعت و بازی هومن سیدی، آهو خردمند، مینا ساداتی، هادی دیباج و... داستان مادری است که برای یافتن نشانی از پسر شهیدش جستجویی را آغاز می‌کند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی