تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان تربیت بدنی در دیدار مسوولان فدراسیون تنیس: بازگشت به لیگ دسته 2 آسیا و كارهای پایه‌ای در دستور كار فدراسیون باشد رییس و اعضای فدراسیون تنیس با رییس سازمان تربیت بدنی دیدار و گفت‌وگو كردند. در ابتدای این دیدار علی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از تنیس

رییس سازمان تربیت بدنی در دیدار مسوولان فدراسیون تنیس:

بازگشت به لیگ دسته 2 آسیا و كارهای پایه‌ای در دستور كار فدراسیون باشد

رییس و اعضای فدراسیون تنیس با رییس سازمان تربیت بدنی دیدار و گفت‌وگو كردند.

در ابتدای این دیدار علیرضا خروشی توضیحاتی در مورد تاریخچه‌ی تنیس، وضعیت قبلی و فعلی فدراسیون و مشكلات مالی و كمبودها ارایه كرد.

سپس مهندس علی آبادی با مثبت دانستن برگزاری چنین جلساتی به صورت ادواری سه و شش ماهه گفت: بازگشت به لیگ دسته 2 آسیا و كارهای پایه‌ای در مدارس باید در دستور كار فدراسیون تنیس قرار گیرد.

رییس سازمان تربیت بدنی با تاكید بر این كه باید شرایطی ایجاد شود كه تنیس در دسترس همه قرار گیرد خاطر نشان كرد: هیچ ورزشی مختص قشر خاصی نیست و هر جا كه ورزش خلاف اسلام و اخلاق باشد، ورزش نامناسب قلمداد می‌شود. بنابراین باید به تمام رشته‌های ورزشی به یك نوع نگاه كرد تا فضای جدیدی بر تنیس حاكم شود.

وی افزود: حاضرم برای رونق تنیس در منازل، مدارس و سازمان‌های دولتی شخصا از سازمان‌های دولتی دعوت كنم. معتقدم باید هزینه‌كرد تا این رشته در كشور جا افتاده و به ورزش همگانی تبدیل شود.

رییس سازمان تربیت بدنی خواستار استعدادیابی و كمك به قهرمانانی كه در این رشته استعداد دارند، شد و ادامه داد: امیدواریم روزی شاهد برگزاری مسابقات تنیس در سطح مدارس كشور باشیم تا تنیس در كشور گسترش باید.

مهندس علی آبادی خاطر نشان كرد: با برنامه‌ریزی 3 الی 4 ساله می‌توان رشد بهتری را در این رشته تصور كرد و باید در این راه از همه‌ی ارگان‌ها و نهادها كمك گرفت.

وی در مورد تنیس بانوان نیز گفت: با توجه به حجاب بانوان ایرانی آنها می‌توانند در میادین خارجی شركت و پیشرفت كنند.

رییس سازمان تربیت بدنی در مورد ایجاد كمپ و زمین اختصاصی تنیس یاد آور شد: در صورت جذب بودجه از بند ب ماده 117، رقم قابل توجهی به ساخت و تجهیز این رشته اختصاص خواهم داد. در تنیس باید به دنبال عقبه‌ی آن بود تا از 70 میلیون جمعیت ایران حداقل 70 هزار تنیسور وجود داشته باشد.

وی گفت: با سرمایه‌گذاری مناسب‌تر برای پیشرفت تنیس، باید بستر سازی كرد. فدراسیون باید مربیان و بازیكنان خوبی را تربیت كند و با كارهای پایه‌ای در سطح استان‌ها و هیات‌ها، در مسابقات خارجی عملكرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

وی در مورد عدم حمایت صدا و سیما از ورزش تنیس تصریح كرد: قصد تفاهم با صدا و سیما را داریم و دنبال برنامه‌آی هستیم تا بتوانیم پخش 40رشته‌ی ورزشی را در تلویزیون ارتقا دهیم.

وی در پایان قول مساعد داد كه با تلاش فدراسیون تنیس و برنامه‌ریزی در زمینه‌ی پیشرفت و بسترسازی در این رشته تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.

کیش میزبان مسابقات تنیس غرب آسیا شد

جزیره‌ی كیش آبان ماه میزبان مسابقات تنیس زیر 14 سال غرب آسیا خواهد بود.

طبق آیین نامه‌ی كنفدراسیون تنیس غرب آسیا این رقابت‌ها هر ماه در یك كشور باید برگزار شود كه با حمایت سازمان ورزش منطقه‌ای كیش و فدراسیون تنیس این مسابقات از 20 آبان در ایران برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ پس از برگزاری این مسابقات، رقابت‌های تنیس چلنجر در كیش برگزار می‌شود.

در روز تربیت بدنی با اهالی ورزش

اخباری از تنیس فیوچرز در تهران