تبیان، دستیار زندگی
احمد پناهی ،رئیس فدراسیون کاراته گفت : کاری کردند افغانستان هم از ما شکایت کند ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه به کاراته رسید

کاراته

« ما مهمان بودیم و برای همین تصمیم گرفتیم در مسابقاتی که سطح پایینی دارد و پر از تخلفات قانونی است شرکت نکنیم. »این بخشی از گفته های احمد پناهی ،رئیس فدراسیون کاراته ایران است با خبرآنلاین درباره دلایل تحریم بازی های کاراته غرب آسیا با میزبانی ایران. مسابقاتی که جنجا های زیادی را به همراه داشته.

آقای پناهی خیلی عجیب نیست که ایران در بازی هایی که خودش برگزار می کند ، حاضر نیست؟

ما هم مثل همه کشور ها مهمان بودیم. میزبان این بازی ها فدراسیون غرب آسیا است ، ما هم یک مهمان بودیم که به دلیل تخلفات انجام گرفته در راه برگزاری مسابقات تصمیم گرفتیم بازی ها را تحریم کنیم.

کدام تخلفات؟ دقیق تر توضیح می دهید؟

ببینید از همان لحظه نخست که به نشست نمایندگان کشورهای غرب آسیا رفتم ، در اجلاسی که همه کشور ها مسلمان بودند ، آقایان حتی نکردند برای رسمیت جلسه تلاوت قرآن کریم داشته باشند. این نخستین ایراد ما بود. بعد هم که مثلا کشوری مثل افغانستان از جنوب آسیا را در بازی ها شرکت می دهند . این یعنی پایین بودن سطح بازی ها. ما شرایط جلسه را طوری دیدیم که آن را ترک کردیم و در اعتراض به تخلفات انجام گرفته بازی ها را تحریم کردیم همان طور که کشورهایی مثل کویت ، یمن و عربستان به اجلاس نمی آیند. برای ما اعتبار نام ایران از هر چیز مهمتر است.

یعنی این ربطی به اختلاف با آقای سمندر بر سر ریاست نداشته است؟

آنجا که تا زمان بودن ما رای گیری نشد. کدام اختلاف شخصی . بحث ما کاملا قانونی است.

اما این بازی ها با مجوز سازمان ورزش در تهران برگزار شده و میزبانش سالن شهید افراسیابی است.

برای اینکه زمن اعلام برگزاری بازی ها ، آقایان اعلام کردند قرار است 14 کشور در سمابقات حاضر باشند. سازمان هم به همین دلیل به آنها مجوز برگزاری را داد و از ما خواست تا در برگزاری بازی ها با آقایان کمال همکاری را داشته باشیم و این ما بودیم که برای شان مکاتبه کردیم ، لوازم در اختیارشان گذاشتیم و سالن برای شان گرفتیم چون فکر می کردیم یک دوره مسابقه تدارکاتی خوب برای بچه های دوم یا سوم مان است اما وقتی به اجلاس رفتم دیدم نمایندگان 4 کشور دور هم جمع شدند که هیچ کدام شان هم رئیس فدراسیون نیستند و 3 تیم اعلام شد که آمده اند آن هم تیم هایی مثل افغانستان که آخرش مشخص شد این تیم هم تیم ملی شان نیست. مثل اینکه این بند های خدا را از باشگاهی در شهر قم جمع کرده اند و آورده اند که باعث شکایت رسمی فدراسیون افغانستان از ما شد.

وقتی کشورهای غرب آسیا 13 کشور هستند چطور وعده برگزاری بازی ها با 14 کشور داده شده بود و چرا تیم های بزرگ نیامدند؟

خیلی از کشورهای مهم منطقه الان مثل خود ما که قدرت اول آسیا هستیم ، تیم های مان در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه حاضر هستند اما خیلی از کشورها هم به دلیل نحوه ریاست ایشان در 4 سال گذشته ، زده شده اند و دیگر به برنامه های این تشکیلات نمی آیند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری